ההסלמה בצפון

צה"ל הפיל רחפן של חיזבאללה בגבול לבנון

אחרי ששיגרו מטח רקטות בסוף השבוע, צה"ל הפיל רחפן של ארגון הטרור הלבנוני שחצה לעבר ישראל. "נמשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל", אמרו (צבא)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: Gershon Elinson/Flash90)

כוחות צה"ל זיהו אתמול (רביעי) רחפן של ארגון הטרור חיזבאללה, שחצה משטח לבנון, והפילו אותו. כך הודיע הערב דובר צה"ל. לאורך כל האירוע היה הרחפן במעקב. זאת ברקע המתיחות לאחרונה עם שיגור הטילים משטח לבנון לישראל בסוף השבוע.

מצה"ל נמסר: "צה״ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".

כזכור, השבוע, בסיור בפיקוד הצפון, התייחס שר הביטחון גנץ להסלמה בגבול הצפוני, ואמר: "ההתפרקות של לבנון, היא טרגדיה. מדינת ישראל קוראת לעולם לסייע ומוכנה לסייע בעצמה, אך לא נאפשר לטרגדיה הלבנונית לחצות את הגבול לישראל".

גנץ הוסיף ואמר כי "אנו רואים היטב את הניסיונות של חיזבאללה לנצל את המצב על חשבון ביטחונם ופרנסתם של אזרחי לבנון עצמם וכל זאת בשליחות איראן.

גנץ, השבוע (צילום: טל עוז / משרד הביטחון)

כפי שראינו גם במתקפה הימית שגבתה את חייהם של שני אזרחים זרים, איראן היא הסכנה הגדולה ביותר ליציבות העולמית והאזורית כאחד. אסור לעמוד מנגד כשאיראן מתקדמת לעבר נשק גרעיני, אסור לעמוד מנגד כשאיראן פועלת באזור בצורה שלילית כפי שהיא עשתה לאחרונה. אנו קוראים לכל השחקנים והמדינות בעולם לפעול בכדי לבלום התוקפנות של איראן. זה זמן למעשים ופעולות משותפות".

שר הביטחון הוסיף והבהיר כי "לצד זאת, נמשיך להגן על עצמנו מול כל ניסיון לאיים עלינו או להעביר אמצעי לחימה מתקדמים לשלוחים שלהם בגבולות שלנו. את הפעולות שלנו ואת התגובות שלנו נעשה בזמן ובמקום שאנחנו נקבע. מי שהתרגל למשוואות, כדאי שיבין שמה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה ושיעשה היטב את החשבון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר