הבלגן באפגניסטן

אחרי הכיבוש: אלו האנשים מאחורי הטאליבן

שבוע אחרי שארגון הטאליבן הצליח לכבוש את כל אפגניסטן בשל נסיגת צבא ארה"ב מהמדינה, בדקנו מי הם אותם האנשים שמנהלים את ארגון הטרור הקיצוני והמסוכן (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

בתוך קצת יותר משבוע אחרי נסיגת כוחות צבא ארה"ב מאדמת אפגניסטן, הצליח ארגון הטרור המוסלמי הקיצוני הטאליבן לכבוש את כל המדינה, וגרם למנוסת הנשיא יחד עם עוד מספר אזרחים ברי מזל.

את החשש והפחד מפני הארגון ניתן להבין מההיסטריה שחלה במדינה בה ניסו גברים, נשים וטף לברוח מהמדינה. כרגע עדיין לא ברור מי יהיו המנהיגים הרשמיים במדינה, אבל מה שכן ידוע - הטאליבן ישלוט במדינה ביד רמה. אז מי מנהיג את ארגון הטאליבן?

ביידן: אין מועד טוב לנסיגה (הבית הלבן)

הייבתוללה אחונדזאדה

נחשב למנהיג הרשמי של הטאליבן בחמש השנים האחרונות, ונמנה על מייסדיו. על פי הערכת גורמים בכירים, הוא גם אחד מראשי ומובילי האסטרטגיה הצבאית של הארגון.

אחונדזאדה שימש לפני כשני עשורים כראש בתי הדין השרעיים באפגניסטן, עד לנפילת שלטון טאליבן לפני 20 שנה, בשל הכניסה האמריקנית.

לא ידוע רבות על פועלו עד למינויו למנהיג הטאליבן, וככל הנראה אחודזאדה פעל מאחורי הקלעים ולא הרבה לצאת מאפגניסטן.

עבדול גאני ברדר

גם ברדר, נחשב לאחד ממייסדי הארגון הקיצוני, והיה מבכירי הצבא הטאליבני. בין השנים 1996-2001 הצליח להתברג גם בתוך צמרת קבלת ההחלטות של הארגון.

אחרי הפיגועים במגדלי התאומים החליטה ארה"ב להיכנס צבאית, ולהפיל את שלטון הטאליבן, גאני נלחם כנגד כוחות הסיוע של האו"ם שגם הם הביאו לנפילת שלטון הטאליבן.

לפני יותר מעשור נעצר ברדר בידי כוחות ה-CIA האמריקאים, ומנהיג אפגניסטן החליט להגן עליו וגינה את ה"חטיפה".

בימי נשיאותו של הנשיא טראמפ החליט טראמפ לאשר לפקיסטן לשחרר את גאני מהכלא בפקיסטן, שם היה במאסר. לפני כשנה וחצי חתם עם ארה"ב על הסכם נסיגת כוחות ארה"ב מאפגניסטן.

רבים מעריכים כי בקרוב ייתכן שגאני יוכרז כמנהיג הבא של אפגניסטן.

סירג'ודין חקאני

חקאני עומד בראש הארגון שתפקידו לפקח על נכסים כלכליים וצבאיים של ארגון הטאליבן ופקיסטן. אודות חקאני לא ידוע רבות, אך ידוע כי חקאני הוא בנו של מפקד שפיקד על מתקפות נגד כוחות בריה"מ בזמן הפרישה לאפגינסטן.
אומנם גוף שאחראי על פיקוח נכסים נשמע תמים, אך אותו הגוף, שגם נקרא חקאני, אחראי לפגיועי טרור רצחניים במיוחד, בהם פיגועי התאבדות, חיטפת אזרחים בתמורה לכופר. בין היתר הארגון היה מהאחראים על חטיפת החייל בו ברגדל.
כרגע עדיין לא ידוע מהו המיקום ממנו פועל או פעל חאקני במרוצת השנים, וימים יגידו אם חקאני יחליט ל'צאת לעולם' אחרי ההשתלטות על אפגינסטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר