בית המשפט בלם

חרדים בבני ברק ניסו לחתן את בתם הקטינה

בקשת הורים חרדים מבני ברק לחתן את בתם הקטינה, בת ה-17, לאחר שכבר חגגה אירוסין, נבלמה בידי בית המשפט • ההורים טענו: "לא ידענו, יפגע בשמה" • השופטת: "בטוחה שהזוגיות ביניהם חזקה כך שיוכלו להמתין לגיל 18" (משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
קטינה מתחתנת בהיחבא. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב דחה היום (ראשון) בקשה של זוג הורים חרדים מבני ברק שביקשו לחתן את בתם הקטינה בת ה-17. "לאחר שבחנתי כלל הנתונים לא מצאתי נסיבות מיוחדות הקשורות בטובת הקטינה המצדיקות מתן ההיתר המבוקש", כתב השופט, וכאמור - דחה את הבקשה.

על אף פרסום פסק הדין, בית המשפט אסר לפי שעה לפרסם את שמות בני המשפחה המעורבים.

תחילתו של הסיפור לפני כחודשיים, אז התקיימה חגיגת האירוסין של הקטינה עם הבחור החתן בן ה-20. לטענת הורי הצדדים אם לא ידעו כי על פי הדין ישנה מגבלה להינשא מתחת לגיל 18 ולכן ערכו מסיבת אירוסין. רק כאשר הגיעו הזוג להירשם לנישואין במועצה הדתית התחוור להם כי לא ניתן להירשם לנישואים מכיוון שלמבקשת לא מלאו 18 שנים.

בין הטענות בבקשה להתיר את הנישואין ציינו ההורים כי יש חשש שאי קיום החתונה במועדה עלול חלילה לפגוע בשמה הטוב של הקטינה. על אף זאת, כאמור, דחה בית המשפט את בקשתם.

בין הנימוקים להחלטה ציינה השופטת כי "בטוחה אני שמערכת הזוגיות שבין הקטינה לחתן המיועד חזקה דיה כך שיוכלו להמתין ולהינשא עת הגיע הקטינה לגיל 18 שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר