אחרי 15 שנים

ביה"מ העליון הכריע: זדורוב ישוחרר מהכלא למעצר בית

לאחר 15 שנה בהן האסיר המפורסם רומן זדורוב היה כלוא מאחורי סורג ובריח, בית המשפט העליון הכריע בשעה זו, כי זדורוב רשאי להשתחרר למעצר בית - תחת שלוש הגבלות ייחודיות לו (חדשות)

רומן זדורוב (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

פרקליטות המדינה הגישה בשבוע שעבר ערר כנגד החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת, שהורה לשחרר את רומן זדורוב למעצר בית, הבוקר (חמישי) פסק בית המשפט העליון, כי הוא רשאי להשתחרר למעצר בית.

השופט הטיל על זדורוב 3 הגבלות, איסור כניסת מבקרים לביתו - כאלה שאינם בני משפחה מדרגה ראשונה ושנייה, בנוסף, המשטרה תוכל להאזין לקווי הטלפון וכן למחשבים ובמקביל תוטל עליו איסור יציאה מהארץ.

בית המשפט העליון דן בעתירה של הפרקליטות, ביום שישי בשבוע שעבר - בפני השופט אלכס שטיין. כאשר זדורוב עצמו לא נכח בדיון, אלא צפה בו מרחוק מהכלא.

בפרקליטות הסבירו במהלך הדיון את החשש משחרור זדורוב למעצר בית, "אנו מבינים את החשש של כליאת שווא, אך מדובר לכאורה באדם שרצח ילדה בבית ספר. יש פה חשש שהאדם לא ישלוט במעשיו ובכעסו. לכן, אנחנו לא חושבים שאיזוק אלקטרוני מספיק טוב. אנחנו פוחדים פחד של ממש".

ירום הלוי - עורך דינו של זדורוב טען בדיון: הראיות הן ראיות של זיכוי עם סימן קריאה. זדורוב מתנהג טוב בכלא, הוא עובד בכלא. בפרקליטות טוענים שיש ריב של מומחים. אני אומר שיש תמימות דעים בין כל המומחים".

בערר שהוגש באמצעות עו"ד איתמר גלבפיש מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, נטען כי המדינה סבורה שרומן זדורוב מסוכן לציבור, כשהפרקליטות טוענת שגם בשלב זה יש עדיין ראיות כבדות משקל נגד זדורוב.

כמו כן נטען, שלמרות שזדורוב ריצה כבר 15 שנים מתקופת מאסרו, יש לחשוש שזדורוב יברח מהמדינה מכיוון שרומן גדל באוקראינה עד שנות ה-20 המקודמות לחייו, ועד היום הוא אזרח אוקראיני, כשהוא שוהה בישראל במעמד של תושב זמני, ולפיכך יש לו תשתית שתסייע לו לברוח ולהתחיל את חייו באוקראינה. בנוסף טענו בפרקליטות, ש"גם אם סבר ביהמ"ש המחוזי שמן הראוי להורות על מעצרו של זדורוב בפיקוח אלקטרוני, לא היה מקום לעשות כן בלא להורות על קבלת תסקיר שירות מבחן".

כזכור הנערה תאיר ראדה ז"ל נרצחה בשנת 2006 בבית הספר שבו למדה. רומן זודורוב שעבד כרצף בבית הספר שבו למדה הנערה נחשד כרוצח, ובית המשפט בנצרת הרשיע אותו וגזר עליו עונש של מאסר עולם. הוא ערער לא מעט פעמים וטען כי הוא לא הרוצח, ובחודש מאי השנה הורה שופט בית המשפט העליון לקבל את בקשתו למשפט חוזר. בחודש אוגוסט הורה בית המשפט המחוזי בנצרת להעביר את זדורוב למעצר בית - אולם כאמור בפרקליטות המדינה מתנגדים לשחרורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר