פסגה בבית הלבן • צפו

פגישת ביידן-בנט: העקיצה, הדבר תורה והתגובה האיראנית

התגובה האיראנית להצהרות בנט וביידן בבית הלבן, שכללה מחמאות הדדיות, לא איחרה להגיע. איש המשטר מיהר לצייץ איום בעברית • בהצהרה: ביידן ניסה לעקוץ את נתניהו - והחמיא לבנט (בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ; צילום וידאו: איתי בית-און, לע"מ סאונד: בן פרץ, לע"מ)

אחרי עיכובים של כיממה, בשל פיגוע ההתאבדות בקאבול, נפגשו עם כניסת השבת בישראל, בחדר הסגלגל בוושינגטון, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה נפתלי בנט. הפגישה נמשכה כ-50 דקות - זמן כפול מהמתוכנן.

״אני וראש הממשלה נעשינו חברים קרובים. הוא מוביל את הממשלה הכי מגוונת שהייתה בישראל״, סיכם ביידן את המפגש הקצר עם ראש ממשלת ישראל בהצהרה לתקשורת.

בנט הגיב: ״אני בא לכאן מירושלים בירתנו הנצחית ואני מביא רוח חדשה של רצון טוב, של תקווה, של כנות, של אחדות ושיתוף פעולה, של אנשים עם דעות פוליטיות מאוד שנות, ועדיין כולנו חולקים תשוקה עמוקה לעבוד למען עתיד טוב יותר לישראל״.

ביידן הוסיף: "דיברנו גם על איראן, ועל כך שאף פעם לא תהיה גרעינית". בנט התייחס לכך אף הוא והצהיר שהמטרה הראשונה היא לעצור את איראן שלא תהיה גרעינית.

באיראן מיהרו להגיב. עלי שמח'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, צייץ הבוקר (שבת) בטוויטר, בעברית, כי זכותה של אירן להגיב. "הפגישה הראשונה בין בנט לבין ביידן והדגש על שימוש ב'אפשרויות אחרות' נגד אירן, תוך היותו איום בלתי חוקי על מדינה אחרת, מבסס את זכותה של אירן לתגובה הדדית לאפשרויות זמינות", כתב.

בנט וביידן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ראש הממשלה התייחס גם לפיגוע בקאבול, שבו נהרגו חיילים אמריקנים. "בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים וצער עמוק על אובדן חיי האדם של אמריקנים בקאבול. חיילים אמריקנים אלה איבדו את חייהם במשימה להצלת חיי אחרים, זוהי ההגדרה לאומץ ולהקרבה. שינוחו על משכבם בשלום. במיוחד ביום זה אני רוצה להיות ברור מתמיד: ישראל עומדת עם ארה"ב באופן מובהק וחד משמעי", אמר.

במהלך דבריו סיפר לביידן על הפטרת פרשת השבוע. "אתה אדם מאמין, כמוני", אמר בנט לביידן. "בבתי הכנסת ברחבי העולם, אחרי הפרשה יקריאו את ההפטרה, ומחר יקריאו את מילותיו של הנביא ישעיהו: "שאי סביב עינייך וראי, כולם נקבצו ובאו לך. בניך מרחוק יבואו ובנותייך על צד תאמנה". זה אומר שהבנים והבנות של העם היהודי יחזרו לארץ שלנו, הם יטפחו את הארץ הישנה ויבנו אותה מחדש. הנבואה היהודית העתיקה הזו היא המציאות העכשווית בישראל. זה נס, שאתם חלק מרכזי ממנו כל כך הרבה שנים".

כחצי שעה טרם הפגישה עם הנשיא ביידן, השתתף ראש הממשלה בנט באמצעות זום באזכרה לזכר אביו, ג'ים בנט ז"ל, שנפטר לפני שש שנים.

הפגישה נדחתה בכ-25 דקות בשל דיון שקיים הנשיא ביידן עם צוותי הביטחון.

רה"מ בנט פתח את דבריו לנשיא ביידן בהבעת תנחומים על הפיגוע בקאבול: "אותם אמריקנים איבדו את חייהם במשימה להצלת חיי אחרים. זו ההגדרה של אומץ ושל הקרבה". בנט ידבר גם על הממשלה החדשה בראשותו: "אני מביא איתי רוח חדשה מירושלים. רוח של רצון טוב, של שיתוף פעולה, אחדות וחיבור בין אנשים שחושבים שונה אך עובדים יחד למען מטרה משותפת".

בנט אמר לביידן: "במזרח התיכון זה לא מספיק לעשות טוב. אם אנחנו רוצים לעשות טוב אנחנו צריכים להיות חזקים. ישראל אינה מבקשת, ולעולם לא תבקש, מחיילים אמריקנים להגן עליה".

עם ראש הממשלה בנט נמצאים בשליחות מזכיר הממשלה שלום שלמה, ראש הסגל טל גן צבי, המזכיר הצבאי האלוף אבי גיל, דובר ראש הממשלה מתן סידי, היועצת המדינית שמרית מאיר וראש המל"ל, הד"ר איל חולתא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר