"בשביל תמונה"

ההבטחה של בנט לביידן: לא אעשה קמפיין פומבי נגד חזרה להסכם הגרעין

בשונה מקודמו בתפקיד נתניהו, בנט אינו מתכוון לנהל קמפיין פומבי נגד החזרה להסכם הגרעין, זאת על אף התנגדותו להסכם. כך אמר לנשיא ג'ו ביידן בפגישתם ביום שישי (מדיני)

(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

בפגישתו עם הנשיא ביידן בבית הלבן ביום שישי, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי חרף התנגדותו לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, הרי שהוא אינו מתכוון לנהל קמפיין פומבי בנושא כפי שעשה נתניהו. כך חשף הערב (מוצאי שבת) ברק רביד ב'וואלה', על פי שני גורמים אמריקנים שעודכנו בפרטי הפגישה.

בסיום פגישתו עם ביידן, שהתארכה מעל לצפוי התייחס ראש הממשלה לנושא האיראני. "הנושא העיקרי שלנו היום הוא המרוץ של איראן לנשק גרעיני", אמר בנט. "דיברנו על זה בחדר ושמחתי לשמוע את מילותיך הברורות שלאיראן לעולם לא תהיה היכולת להגיע לנשק גרעיני".

בנט הוסיף, כשפונה לביידן: "אמרת שתנסו למצוא דרכים דיפלומטיות לבעיה זו, ושיש דרכים אחרות אם זה לא מסתדר. ימים אלו רק מדגישים איך יראה העולם אם משטר איסלאמי קיצוני ישים ידיו על נשק גרעיני. שידוך זה יהווה סיוט לעולם כולו.

"איראן היא היצואנית מספר אחת בעולם של טרור, חוסר יציבות והפרת זכויות אדם. בזמן שאנחנו יושבים כאן, איראנים מסובבים את הצנטריפוגות בנתנז ובפורדו. אנחנו חייבים לעצור אותם ושנינו מסכימים על כך. לשם כך פיתחנו אסטרטגיה, שנדבר עליה, עם שתי מטרות: הראשונה היא לעצור את התוקפנות האזורית של איראן ולהתחיל ״לגלגל אותה חזרה לתוך הקופסה״. והשנייה, לוודא לצמיתות שלאיראן לעולם לא תהיה היכולת לייצר נשק גרעיני".

לפי דברי בכיר ישראלי, שצוטטו בוואלה, בנט הבהיר בשיחותיו כי הוא מתכוון לעמוד בתקיפות על עמדותיו ועל האינטרסים הישראלים בנושא האיראני, אך לעשות זאת בשיחות שקטות ואינטימיות.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים שפורסמו בוואלה.

בליכוד הגיבו: "בשביל תמונה בבית הלבן בנט התקפל לחלוטין מול ביידן ופגע בביטחון ישראל כשהתחייב שלא להילחם פומבית נגד חזרת איראן להסכם הגרעין. זו החלטה מסוכנת שמשלבת חוסר ניסיון, חוסר אחריות וחוסר מנהיגות. איראן דוהרת לפצצה והממשלה החלשה בישראל הוכיחה שהיא לא מתכוונת להילחם נגדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר