הסוף לדיאטות?

מחקר: נמצא חיידק שגורם לאנשים להיות רזים

החיידק מגביר את פעילות המיטוכנדריה - המנגנון שאחראי על ייצור רוב האנרגיה בגוף, אך החוקרים איתרו אותו בעיקר אצל אנשים בריאים. עם זאת, יתכן שבהמשך החיידק ישווק כתוסף תזונה. האם זהו הסוף לדיאטות? לא בדיוק (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
חיידק שגורם לאנשים להרזות - הסוף לדיאטות? (צילום: Drew Hays on Unsplash)

נתחיל מהסוף. תוצאות המחקר הזה די אירוניות: חיידק שמיוצר באופן טבעי וגורם לאנשים להרזות נמצא בעיקר אצל אנשים בריאים בעלי משקל תקין. מה עם כל השאר? ובכן, יתכן שבעתיד החיידק הזה ישווק בתור תוסף תזונה, אך ללא שינוי יסודי באורח החיים בשילוב עם פעילות גופנית, אל תצפו לתוצאות.

אם לא התאכזבתם מספיק מהפסקה הקודמת, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על המחקר שנערך בראשות פרופסור פטריס קאני מאוניברסיטת לוון שבבלגיה: החוקרים מצאו חיידק שנקרא Dysosmobacter welbionis ובאמצעות ניסויים על עכברים, הם גילו שהחיידק מגביר את פעילות המיטוכנדריה - המנגנון שאחראי על ייצור רוב האנרגיה בגוף, מה שמוביל לשמירה על משקל ורמות סוכר תקינים ולהשפעות אנטי דלקתיות. מממצאי המחקר עולה שהחיידק נמצא במעיים של 70 אחוזים מהאוכלוסייה, רובם המוחלט אינם סוכרתיים ובעלי עודף משקל.

כרגע החיידק מיוצר באופן טבעי בלבד בגוף של אותם ברי מזל, אך יתכן שהוא יימכר כתוסף תזונה. עם זאת, רופאים ומומחי תזונה סוברים שרק נטילת התוסף לא תוביל לירידה משמעותית ועדיין נדרשת עבודה ומחויבות לתהליך של אורח חיים בריא לתוצאות ארוכות טווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר