פרסום ראשון

הקיבוץ באומן: התגלו שני חסידים עם קורונה

למרות צעדי המנע שנקטו ממשלות ישראל ואוקראינה בכדי לחסום תחלואה בקרב רבבות החסידים, ל'כיכר השבת' נודע על אב ובנו, חסידי ברסלב מישראל, שמאומתים לנגיף (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום ארכיון: משטרת מחוז צ'רקאסי)

ב'קיבוץ הגדול' של חסידי ברסלב באומן, לקראת ימי ראש השנה: התגלו שני חסידים עם קורונה.

למרות צעדי המנע שנקטו ממשלות ישראל ואוקראינה בכדי לחסום תחלואה בקרב רבבות החסידים, ל'כיכר השבת' נודע על אב בשנות השלושים לחייו ובנו כבן 14, חסידי ברסלב מישראל, שמאומתים לנגיף.

כזכור, בחודשים הקודמים דנו נציגי שתי הממשלות בדרכים להבטיח כי ההתכנסות הענקית לא תהווה מוקד להתפרצות. על פי המתווה שאושר, הנוסעים לאוקראינה, לרבות מחוסנים ומחלימים, יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות טרם הטיסה.

על פי החלטת הרשויות באוקראינה, נוחתים אשר מחוסנים בשתי חיסונים צריכים ביטוח רפואי אוקראיני (החל מגיל 12) אך אינם נדרשים לבידוד או לבדיקה. כל השאר, נדרשים לבידוד של עשרה ימים והתקנה של אפליקציית המעקב האוקראינית, זאת עד לבדיקת קורונה שלילית שתעשה בתוך 72 שעות מהכניסה למדינה, ניתן לערוך את הבדיקה בשדה התעופה בקייב.

עם זאת, מאחר ובאוקראינה אין מלוניות קורונה, כמעט בלתי אפשרי לחסיד באומן להישאר בבידוד במידה והוא מתגלה כחיובי.

רחובות אומן בימים אלו, מראה כללי (צילום: שליח 'כיכר' לאומן, א. כהן)

"החסידים לנים בקבוצות גדולות, לפעמים בנות עשרות חסידים בכל חדר", מספר ל'כיכר' ג., חסיד ברסלב שנמצא באומן. לדבריו, "יש בדבר סכנה גדולה בהיבטים של בריאות הציבור".

לדברי ג., "נוסיף על כך מעבדות לבדיקות קורונה שאין עליהן פיקוח קפדני ולכן תוצאותיהן אינן אמינות. כך למשל, בדיקות לפני השיבה ארצה ניתן לבצע לפני ראש השנה. כיצד תוצאה חיובית מועילה לטיסה המתקיימת כעבור שלושה ימים?".

עם זאת נ., חסיד אחר המצוי אף הוא באומן, טוען כי "באומן מצויים כעת לפי ההערכות למעלה מ-15,000 חסידים, ועד החג צפויים להגיע קרוב ל-50,000. אם כל מה שמצאו זה שני מאומתים, זה אומר שהמתווה עובד כמו שצריך".

יצויין שהמדינה מבקשת ממד"א להציע באומן בדיקות מהירות, בכדי לספק אלטרנטיבה אמינה למעבדות המקומיות. מד"א מסרה כי היא נענית בחיוב לבקשה, ותציב שתי מעבדות: האחת בשדה התעופה בקייב, והשנייה בסמוך לאתר ציון קברו של ר' נחמן מברסלב.

ראשי חסידות ברסלב קוראים לכל הנוסעים לאומן לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל בכדי למנוע מקרים של עגמת נפש. משה גרוסברגר, משנה למנכ"ל מדאסיס אומר כי בכל שנה הם נזקקים להחזיר חולים ופצועים עם בעיות רפואיות מאומן לישראל, ומי שלא מחזיק בפוליסת ביטוח מתמודד עם עלויות גבוהות מאד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר