סמוטריץ: "תהליך מסוכן"

לקראת מהלך מדיני? הנשיא הרצוג שוחח עם נשיא מצרים

נשיא מצרים התקשר לנשיא הטרי, לברך אותו על המינוי ולאחל לאזרחי ישראל שנה טובה, זאת לאחר שהרצוג נפגש בשבוע שעבר עם מלך ירדן • בעוד זמן קצר צפוי רה"מ נפתלי בנט לבקר בקהיר (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באלול תשפ"א | 05.09.21
נשיא המדינה יצחק הרצוג. ישראל מתקרבת להסדר מדיני? (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, התקשר הערב (ראשון) לנשיא המדינה יצחק הרצוג ובירך אותו ואת העם בישראל לרגל ראש השנה, כך מסר דובר בית הנשיא.

ע"פ ההודעה, השניים שוחחו על הנושאים הקשורים בין שתי המדינות ועל האינטרסים המשותפים של ישראל ומצרים. הנשיא הרצוג הודה לנשיא א-סיסי על התפקיד החשוב שהוא ממלא בחתירה ל"יציבות ושלום באזור". בסיום השיחה תיאמו השניים כי ישמרו על קשר.

לעומת זאת, בסוף הודעת דובר בית הנשיא המצרי נכתב כי "השניים דנו גם במאמצים להחיות שיחות שלום".

הודעת הדובר המצרי (צילום: פייסבוק)

הודעה זו מסבירה את העובדה ששיחת הרצוג וא-סיסי מהווה דוגמה נוספת לקשר הפורח מחדש בין ישראל למדינות המזרח התיכון, זאת לאחר שראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד עם מלך ירדן, עבדאללה השני, בארמונו ברבת עמון, כאשר ביקור דומה קיים הנשיא הרצוג בשבוע שעבר; שר הביטחון בני גנץ נועד עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, וכן מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובכיר במל"ל שביקרו בקהיר בשבוע שעבר. ראש הממשלה נפתלי בנט אמור לנסוע בעצמו בימים הקרובים לבירת מצרים, לביקור אצל הנשיא א-סיסי.

לטענת יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ביקורים ושיחות תכופות אלו מסתירים את העובדה כי ממשלת בנט-לפיד מקדמת מהלך מדיני, שבסיומו - חתימה על הסכם שתי מדינות לשני עמים בין הים לירדן: "בהסתרה, ומאחורי הגב של אזרחי ישראל, הותנע מיד עם הקמת הממשלה הזו תהליך מדיני מסוכן שמחזיר אותנו לימי אוסלו", אמר סמוטריץ' במסיבת עיתונאים ביום חמישי בכנסת.

סמוטריץ מתריע ביום חמישי בכנסת, שישראל בדרך להסדר מדיני (ערוץ כנסת)

"אם זה נראה כמו תהליך מדיני, והולך כמו תהליך מדיני, ומריח כמו תהליך מדיני, ומגעגע כמו תהליך מדיני - זה תהליך מדיני. זה קורה לאט, בהסתרה, ובצורה מדורגת כדי שלא נשים לב ולא נתקומם. אבל אם לא נתעורר בזמן אנחנו עלולים להתעורר חלילה כשזה כבר יהיה מאוחר מידי. והזמן הוא עכשיו", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר