המשטרה חוקרת

שני חשודים ניסו לתקוף את ח"כ מאיר פרוש ולגזוז את זקנו

אלמונים, בעלי חזות חרדית, המתינו הבוקר ליד ביתו של חה"כ מאיר פרוש, יו"ר סיעת 'שלומי אמונים', וניסו לתקוף אותו באלימות - אך ללא הצלחה; המשטרה פתחה בחקירה • פרסום ראשון (אקטואליה)

חיים גולדברג ורפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בתשרי תשפ"ב | 13.09.21
מאיר פרוש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': אלמונים, בעלי חזות חרדית, המתינו הבוקר (שני) ליד ביתו של חבר-הכנסת מאיר פרוש, יו"ר סיעת 'שלומי אמונים' ב'יהדות התורה', קראו לעברו קריאות גנאי, ניסו לתקוף אותו ואף לגזוז את זקנו.

לפי החשד, האלמונים, שהיו רכובים ככל-הנראה על קורקינט או על אופנוע, ניסו לתקוף את ח"כ פרוש באלימות, אך ללא הצלחה לאחר שנהדפו על-ידו. המשטרה פתחה בחקירה בניסיון לאתר את התוקפים ולבדוק את המניע למעשה.

ל'כיכר השבת' נודע כי לפי חשד המשטרה, התכנון של התוקפים היה לגזוז את זקנו של פרוש, אך לאחר שזה הסתבך והם לא הצליחו בכך, הם ניסו לתקוף את פרוש עם המספריים.

שוטרים ביציאה מביתו של פרוש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מפרטי החקירה הראשונית שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה כי אחד התוקפים, שלבש קסדה והיה לבוש כחרדי, שהה במשך דקות ארוכות בסמוך לביתו של פרוש, מה שעורר את חשדם של השכנים. בעת שפרוש יצא מביתו, בסביבות השעה 06:45 בבוקר, בדרכו לסליחות ותפילת שחרית - ניגש אליו התוקף ושאל אותו אם הוא ח"כ פרוש, בטרם ניסה לבצע את זממו, לאחר שפרוש השיב בחיוב, ניסה הלה לתקוף אותו.

לאחר התפילה, ביקש פרוש ממספר מתפללים שהיו עמו, שילוו אותו לביתו, וזאת מחשש שהתוקפים ממתינים לו שוב, ליד הבית.

חוקרי המשטרה הגיעו לביתו של מאיר פרוש בכדי לגבות את עדותו לתקיפה ובנוסף הם אספו את מצלמות האבטחה מהאזור בכדי לעלות על עקבותיהם של החשודים.

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר דווח למשטרה על תקיפתו של נבחר ציבור בסמוך לביתו בעיר ירושלים. על פי החשד, שני חשודים תקפו את נבחר הציבור ונמלטו מהמקום והוא אינו נזקק לטיפול רפואי.

"בשעה זו כוחות משטרה עורכים סריקות אחר החשודים ונפתחה חקירה במשטרה".

ח"כ יעקב ליצמן גינה את התקיפה ואמר: "מזועזע מהתקיפה האלימה נגד ח"כ הרב מאיר פרוש בידי פורעים מסוכנים בירושלים. מדובר בשפל חדש ומסוכן וחציית קו אדום. על המשטרה לפעול במהירות ולשים ידה על התוקפים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. לא מתקבל על הדעת ולא ייתכן שאיש ציבור יותקף, ייפגע או ירגיש מאויים בשל כל סיבה שהיא".

ח"כ ישראל אייכלר התקשר לח"כ מאיר פרוש, חיזק את ידיו וקרא לכל ראשי הציבור החרדי לגנות בכל תוקף את התקיפה האלימה הבוקר. "על המשטרה לצוד במהרה את התוקפים שאך בנס לא הצליחו לבצע את זממם. אלימות היא דבר מסוכן כנגד כל אזרח, ולא רק כנגד שליחי הציבור".

"כך החלו גלי הרציחות במגזר הערבי, כאשר חשבו שהאלימות בתוך המגזר היא ענין פנימי וכי מדובר בכמה "משוגעים". האחריות מוטלת על כולנו לגדוע את הפשיעה, בעודה באיבה", אמר ח"כ אייכלר.

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי שוחח עם ח"כ מאיר פורוש והביע את זעזועו באשר להתקפה אשר חווה הבוקר. כמו כן, שוחח יו"ר הכנסת לוי עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג׳מן ודן עמו בחקירת האירוע ובדרכים המבצעיות האפשריות לתפיסתם המהירה של האחראים.

יו"ר הכנסת אמר: "מזועזע עד עמקי נשמתי מהתקיפה המכוערת והאלימה של חבר הכנסת פורוש. שוחחתי עם חבר הכנסת פורוש כדי לשאול לשלומו ולקבל פרטים באשר לאירוע. לאחר מכן שוחחתי עם מפקד מחוז ירושלים ודנתי עימו בדרכים לתפוס את התוקפים והודיתי לו על הנחישות והרצינות שבה המשטרה תופסת את האירוע החמור. תקיפת אנשי ציבור היא מעשה הרסני לדמוקרטיה וכך צריך להתייחס אליה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו אמר: "שוחחתי כעת בטלפון עם ח״כ מאיר פרוש ודרשתי בשלומו. אני קורא למשטרה לתפוס את האחראים למעשה האלים והמסוכן הזה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב: "התקשרתי כעת לחבר הכנסת מאיר פרוש כדי לגנות את תקיפתו הבוקר ליד ביתו בירושלים. אלימות כנגד כל אדם, ובוודאי נגד שליחי ונבחרי ציבור, היא חציית קו אדום, ועלינו להתייחס לכך במלוא החומרה. הזעזוע כפול שאירוע כזה מתרחש רגע לפני יום כיפור".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שוחח עם ח"כ מאיר פרוש וחיזק אותו בעקבות התקיפה הפיזית שעבר הבוקר.
ח"כ גפני קורא למשטרת ישראל לחקור את המקרה המסוכן ולשים ידה על הפושעים.

ח"כ אורי מקלב על תקיפת ח"כ פרוש: "אנחנו מזועזעים ומוקעים את התקיפה האלימה. ח"כ הרב מאיר פרוש אינו אדם פרטי אלא מייצג את הציבור והותקף כאדם ציבורי בגלל פעילותו הציבורית, על כולנו לדחות בשאת נפש תקיפות ואלימות מכל וכל. אנחנו מחזקים את ידו בהמשך פעילותו הציבורית".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "מביש ומזעזע שבערב יום הכיפורים תוקפים את ח"כ מאיר פרוש. אני קורא לנפתלי בנט לגנות ולהוקיע את התקיפה, כמו שבטוח היה מוציא הודעת גינוי אילו היה מדובר באיש ציבור מהשמאל. יחד עם זאת, אני סמוך ובטוח כי משטרת ירושלים תגיע במהירות לתוקף ותנהג בו ביד קשה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) גינה גם הוא את התקיפה ואמר: "‏אקט מזעזע שמזכיר ימים אפלים מגרמניה הנאצית. מקווה מאוד שימצאו העבריינים במהרה. צר לי על החוויה הנוראית שעבר ח"כ פרוש".

חברת הכנסת רגב הגיבה: "מה ציפיתם? אחרי שליברמן מסית וקורא לזרוק את החרדים במריצה למזבלה, אחרי שהחברה החרדית נידונה לגזרות ממשרד האוצר, אחרי שתוקפים ועושים דה לגיטימציה לחברה החרדית ורק במפירי הנחיות הקורונה באומן חשוב שפרויקטור הקורונה ילך לטפל אישית- אין פלא שעבריינים מנסים לגלח את הזקנים שלהם בצורה ברברית. מצפה שהמשטרה תשים ידה על העבריין בהקדם והוא יענש בהתאם".

חברת הכנסת עידית סילמן הגיבה: "האירוע בו הותקף חה"כ מאיר פרוש הבוקר בירושלים הוא אירוע מביש המזכיר ימים אפלים - שאסור שיתרחש במקומותינו. אני סמוכה ובטוחה שמשטרת ישראל תניח ידיה על הפושעים ותמצה עימם את הדין במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר