פגישה נדירה

הגר"ש עמאר לכהנא: רפורמת הכשרות הורסת את הרבנות

השר לשירותי דת, מתן כהנא, נפגש בצהריים עם הראשל"צ הגר"ש עמאר והרב הראשי הגר"ד לאו • במהלך הפגישה תקף הגר"ש עמאר את רפורמת הכשרות והגדיר אותה כהרס של הרבנות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר כהנא עם הגר"ש עמאר והגר"ד לאו, היום (צילום: ללא קרדיט)

שר הדתות, מתן כהנא, נפגש בצהריים (שישי) עם הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר והרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו. הפגישה הנדירה התקיימה במעונו של הגר"ש עמאר.

לדברי גורם המעורה בפרטי הפגישה, הפגישה ברובה לא עסקה ברפורמות של השר כהנא אלא בנושא בתי הדין הרבניים. לדבריו, במהלך הפגישה העלה כהנא את נושא רפורמת הכשרות והרב ביקר בחריפות את הרפומה.

במהלך דבריו תקף הגר"ש עמאר את רפורמת הכשרות ואמר לשר כהנא: "הזדעזעתי ביותר הרפורמה הזו, אתה רוצה להרוס את הרבנות? אם כן - זו הדרך. להרוס זה קל, תוציא את הסמכות מהרבנות... אכל אנשים לא ייקנו כשרות, אנשים ילכו להכשרים הגדולים של הבד"צים, אבל הרבנות לא תישאר".

מכתב הגר"ש עמאר נגד רפורמות השר כהנא

כזכור, בשבועות האחרונים הרבה הגר"ש עמאר לתקוף בחריפות את הרפורמות של השר כהנא.

השר מתן כהנא סיפר בסיום המפגש: "נפגשתי הבוקר עם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ורבה הראשי של ירושלים הרב שלמה עמאר כדי לדון ולהתייעץ עמם בענייני דיומא ואתגרי השעה.

המתקפה של הגר"ש עמאר נגד הרפורמות

"שיח משותף של תלמידי חכמים ומשרד הדתות הוא חשוב וקריטי על מנת להנגיש את שירותי הדת בישראל לאזרחים, תוך חיזוק מוסד הרבנות הראשית ושירותי הדת בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר