המצוד הושלם

מבצע בג'נין: לוחמי הימ"מ לכדו את שני המחבלים שנמלטו

המצוד אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה, הושלם הלילה (ראשון) במבצע מיוחד ב'גנים, שם לוחמי הימ"מ לכדו את שני המחבלים האחרונים שברחו - כשהם בחיים (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שני המחבלים ופעילות הכוחות הלילה (צילום: תקשורת שב"כ, צה"ל)

המצוד הושלם - ובהצלחה: במבצע הלילה (ראשון) בג'נין לכדו כוחות הביטחון את שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא 'גלבוע' בערב ראש השנה. המחבלים, איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת, נתפסו בחיים בידי לוחמי הימ"מ, שפשטו על מבנה בג'נין בעקבות מידע מודיעיני של השב"כ.

לקראת השעה 02:00 בלילה פשטו לוחמי הימ"מ בסיוע כוחות מיוחדים של השב"כ וכוחות צה"ל לחלקה המזרחי של העיר ג'נין, שבתחומי הרשות הפלסטינית.

הכוחות הקיפו את הבית שלפי המידע המודיעיני המדויק - בו שהו שני המחבלים, הם כרזו ליושבים בו לצאת החוצה ולהסגיר את עצמם, וכך שני המחבלים שנמלטו נתפסו כשהם בחיים וללא כל התנגדות. יחד עמם נתפסו שני סייענים שהועברו גם הם לחקירה.

המחבל מונאדל אינפיעאת לאחר מעצרו (צילום: תקשורת שב"כ)
המחבל איהם קממג'י לאחר מעצרו (צילום: תקשורת שב"כ)

במהלך המעצר, נרשמו במקום עימותים שכללו יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, ואף נשמעו חילופי ירי, אך בחסדי שמים כלל הכוחות יצאו מג'נין - ללא פגע.

אביו של המחבל איהם קממג'י סיפר כי קיבל שיחת טלפון מבנו, במהלך הלילה, שיחה שנמשכה מספר שניות, במהלכה בנו אמר לו כי הוא הולך להסגיר את עצמו "מתוך דאגה לאנשים שנמצאים בבית ולאנשים שנמצאים לידי".

מהמשטרה נמסר כי "לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל לכדו הלילה את שני האסירים הנמלטים מכלא גלבוע בג'נין.

"לאחר כשבועיים של מצוד פעלו הלילה לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם כוחות מיוחדים של שב"כ וצה"ל בג'נין ללכידת שני האסירים הנמלטים איהם קממג'י ומונאדל יעקוב אינפיעאת. לפי הכוונת השב"כ הגיעו כוחות הימ"מ והשב"כ לבית ובו המבוקשים. בפעילות של הכוחות הביאו למעצרם של שני המבוקשים שנמלטו.

"שני המבוקשים נעצרו כשהם בחיים ללא התנגדות והועברו לחקירה של שירות הביטחון הכללי".

סגן מפקד חטיבת 'מנשה', סגן-אלוף אלון חנוני (צילום: דובר צה"ל)

משב"כ נמסר כי "במסגרת פעילות משותפת של שב"כ, הימ"מ וצה"ל, נעצרו הלילה בג'נין, איהם כמאמגי ומנאדל איניפיעאת אשר ברחו מכלא גלבוע. המעצר בוצע בעקבות מודיעין מדוייק שהתקבל משב"כ והצביע על המבנה בהם הסתתרו השניים בג'נין. מנאדל ואיהם ו-2 סייעניהם הועברו לחקירת שב"כ".

מדובר צה"ל נמסר כי "בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת, נעצרו שני המחבלים האחרונים מתוך השישה שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה התשפ"ב.

"במהלך הלילה, נכנסו כוחות צה"ל, ימ"מ, שב"כ וסיירת 'חרוב' למרחב העיר ג'נין, ביצעו פעולות בידוד וכיתור שכללו ירי סביב המבנה בו הסתתרו המחבלים הנמלטים שיצאו כשהם אינם חמושים וללא התנגדות. יחד עם המחבלים נעצרו שני סייענים. כלל העצורים הועברו להמשך חקירת כוחות הבטחון.

"בעת יציאת הכוחות מהעיר התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים במהלכן מפרי הסדר יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות וכן חמושים ירו במרחב. על המבצע בפיקוד המרכז פיקד תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקד אוגדת יהודה ושומרון. בחפ"ק אלוף-משנה אריק מויאל, מפקד חטיבת 'מנשה'".

כזכור, בבריחה מכלא 'גלבוע' בערב ראש השנה, נמלטו שישה מבחלים, ארבעה מהם - מחמוד עארדה, מוחמד עארדה, זכריא זביידי ויעקוב קאדרי, נתפסו בשבת שעברה. השישה נמלטו דרך בור שחפרו ברצפת שירותי התא בכלא, ויצאו דרך חלל פנימי שבין הקרקע בהר ליסודות הכלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר