היסטוריה בגור ובבעלזא

בחצי מיליון דולר: הנגיד הליטאי רכש את הכיבודים לאדמו"רים

רבי שלמה יהודה רכניץ, שהגיע לשכון לראשונה בדירתו הנמצאת בשכנות לבתי המדרש של גור ובעלז, רכש עבור האדמו"רים כיבודים בחג בחצי מיליון דולר, שנתרמו לרשתות כוללים של החסידויות (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
האדמו"רים מגור ובעלזא (צילום: דוד ארזני, אנשיל בעק)

הנגיד הליטאי רבי שלמה יהודה רכניץ קנה בחצרות גור ובעלזא את הכיבודים החשובים - 'אתה הראת', חתן תורה וחתן בראשית, ובחסידות בעלזא גם את עליית חמישי בלילה - הנחשבת מאוד והרבי נוהג לעלות בה לתורה - וכיבד בכל הכיבודים את האדמורי"ם.

הנגיד רכניץ, שהגיע לשכון לראשונה בדירתו בשכונת מתחם תנובה לשעבר, הנמצאת בשכנות לבתי המדרשות של גור ובעלזא - רצה לכבד את האדמו"רים, וכאמור רכש עבורם את הכיבודים הנ"ל ברבע מיליון דולר כל אחד, שנתרמו למען רשתות הכוללים של החסידויות. בסך הכל מדובר בחצי מיליון דולר.

יצוין כי הנגיד עצמו, שהוא בן חו"ל, חגג רק שמיני עצרת ולא שמחת תורה. הוא לא השתתף בהקפות אך דאג שיקנו את הכיבודים המדוברים בעבור האדמו"רים שליט"א.

הנגיד הרב שלמה יהודה רכניץ (יח"צ, ארכיון כיכר)

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', לפני יותר מחצי שנה, העביר הנגיד רכניץ מיליוני דולרים לאברכי ישיבת מיר. היה זה המקרה השני שבו רכניץ חילץ את הישיבה, לאחר ששנה קודם, הוא העביר לישיבה סכום של 3 מיליון דולר, שהועברו לאברכי הישיבה, שלא קיבלו חודשים רבים משכורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר