הסיע חניכים של 'בני עקיבא'

חמישה הרוגים ועשרות פצועים בהתהפכות אוטובוס בגליל

מסע שהסתיים באסון: בגליל אירעה היום תאונה מחרידה, כשאוטובוס שהסיע חניכים של בני עקיבא התהפך. כתוצאה מהתאונה נהרגו 5 בני אדם ועשרות נפצעו. בתאונה מעורבים כלי רכב נוספים (ארץ)

זירת האירוע (צילום: דוברות מד"א)

תאונה קשה התרחשה בשעה האחרונה (רביעי) בכביש 89 סמוך לחורפיש. בתאונה מעורבים אוטובוס שהתהפך ומספר כלי רכב פרטיים. מדיווחים ראשוניים עולה כי עשרות פוצעים במקום. מגן דוד אדום הכריזה על אירוע רב נפגעים.

במד"א עדכנו ואמרו תחילה, כי "חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על 4 פצועים מחוסרי הכרה, לכודים בתוך הרכב הפרטי, 5 פצועים נוספים במצב בינוני וקשה וכ-30 פצועים במצב קל מהאוטובוס".

עד כה ידוע על חמישה הרוגים בתאונה המחרידה, בהם גבר מהאוטובוס וארבעה מנוסעי הרכב (אישה כבת 35, נער כבן 15, נער כבן 12 וילדה כבת 5) לבי"ח פונו 35 פצועים, בהם 3 קשה במסוקים לבי"ח רמב"ם ו-32 קל למרכז הרפואי לגליל בנהריה ולבית החולים זיו בצפת.

אושרי אליהו ראש סניף איחוד הצלה במעלות מדווח מהזירה: "מדובר בתאונה עם מעורבות אוטובוס שהתהפך על צדו, רכב מסחרי, ורכב פרטי. עד כה הענקנו סיוע לכעשרים נפגעים בהכרה, ישנם עוד נפגעים ללא הכרה שעדיין לכודים. כוחות הכיבוי פועלים לחילוצם".

בבתי החולים באיזור הצפון נערכים לקבל את הפצועים.

מסוקי יסעור בדרכם לזירה (חיים גולדברג כיכר השבת)

פראמדיק מד"א קלוד עיסא סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום ומסוק מד"א. אוטובוס היה הפוך על צידו לרוחב הכביש והרכב המסחרי שנפגע קשות בחלקו האחורי היה בשול הכביש כש- 5 פצועים מחוסרי הכרה נלכדו בתוכו".

"תוך כדי פעולות החילוץ של נוסעי הרכב נאלצנו לקבוע את מותם של 4 מנוסעי הרכב, נהג הרכב נפצע באורח קשה ופונה תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים במסוק. נהג האוטובוס חולץ כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותו. 2 מנוסעי האוטובוס שנפגעו באורח קשה שכבו על הכביש כשהם סובלים מחבלות קשות בגופם ועשרות פצועים נוספים התהלכו בזירה. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח, 2 הפצועים קשה פונו במסוק לבי"ח והפצועים קל פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים בצפת ונהריה."

(תיעוד: מד"א)

ברוך גולן מתנדב זק"א שמטפל בזירה, מסר: "מדובר בזירה קשה ומזעזעת, כשהגענו למקום היתה המולה רבה, ראינו עשרות ילדים מתהלכים על הכביש סמוך לאטובוס שהתהפך על צידו לאחר התנגשות עם שני כלי רכב, מסחרי ופרטי. הרכב הפרטי היה מרוסק לגמרי מעוצמת ההתנגשות, מתוך הרכב חולצו 4 נפגעים מתוכם 3 ילדים שנלכדו ברכב כשהם סובלים מפציעות קשות וללא רוח חיים, גבר נוסף כבן 45 נלכד מתחת לאוטובוס וחולץ כשהוא ללא רוח חיים".

"פראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של ה5 במקום, ופינו יחד עם מסוקי צה״ל כ35 נפגעים לבתי החולים. צוות מורחב של מתנדבי זק״א צפון פועל במקום יחד עם שוטרי המז״פ ובוחני התנועה של המשטרה בטיפול בכבוד המת בזירה הקשה."

יצוין, כי 17 מהילדים בתאונה הקטלנית, מתגוררים בישוב מבוא דותן שבצפון השומרון. הילדים היו בדרכם חזרה ממסע של בני עקיבא עם ילדים נוספים מהישוב הסמוך חריש. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קיים שיחה עם צוות החירום של המועצה, אגף בטחון, האגף לשירותים חברתיים. צוות הצח"י בישוב מבוא דותן ויו"ר הישוב, ולדברי דגן: "המועצה ערוכה לסייע למשפחות ולתת את המעטפת הנדרשת בכל הכוחות שלה. צוות חירום של המועצה והיישוב נמצאים בקשר בקשר רציף עם כל הגורמים הרלוונטיים, מטפלים ומנהלים את האירוע, כל הילדים פונו כל ההורים עודכנו",

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, הוזנקו כוחות רפואה ומסוקי חיל האוויר עם לוחמי יחידת 669, לסיוע בחילוץ, פינוי וטיפול בפצועים ולכודים בתאונת הדרכים בין אוטובוס לבין מספר רכבים בכביש 89, סמוך לחורפיש".

מדוברות המשטרה נמסר כי "נחסם לתנועה כביש 89 סמוך לחורפיש בשני הכיוונים בעקבות תאונה מטופלת. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר