בצל זכויות האדם שהופרו

"חושב שאני מטורף?" • 'הדיקטטור האחרון באירופה' מדבר

אלכסנדר לוקשנקו, מי שמשמש כמנהיגה הבלתי מעורער של מדינת בלרוס; מי שנסובו סביבו פרשיות העלמת מתנגדי משטר, ובמיוחד בשנה האחרונה בה העצים את צעדיו, מדבר על הכל בריאיון (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
לוקשנקו (צילום: shutterstock)

בריאיון מיוחד שהעניק לרשת CNN, התייחס אלכסיי לוקשנקו, 'הדיקטטור האחרון באירופה', לסקנדלים שאותם יצר בעיקר בשנה האחרונה, וגם לניסיונות העלמת מתנגדי משטר בדרכים לא עדינות.

פגיעה בזכויות אדם בבלארוס התרחבו במיוחד בשנה האחרונה, ומדינות רבות בעולם חוששות מההתפתחויות במדינה.

אחד האירועים היותר זכורים מהשנה האחרונה, היא החלטתו של לוקשנקו להורות למטוס חברת 'ריינאייר' לנחות במדינתו באמתלה שיש מטען על המטוס - אך למעשה השתמש בתירוץ בכדי לעצור עיתונאי מתנגד משטר. לוקשנקו השיב לטענת כתב ה-CNN ואמר כי "אם אתה מפחד לטוס בגלל הסיפור הזה - אני אומר לך שאין לך מה לחשוש לטוס מעל שטח בלארוס, ואני יכול להבטיח את ביטחונך".

"אם אתה בוחר לא לטוס מעל המדינה זה בסדר. לך תטוס מעל הקוטב", המשיך במרירות לוקשנקו מבלי להתייחס לגוף הטענות. "אני פשוט חושב שזאת שאלה לא רלוונטית".

כשנשאל על עינויי אסירים השיב כי "אתה יודע - אין לנו ולו בית מעצר אחד שמזכיר את גוטאנמו כמו שהקימה המדינה שממנה באת" עקץ לוקשנקו בהתייחסות לבית המעצר שהקים צבא ארה"ב בקובה אחרי הפיגוע במגדלי התאומים.

"אתה חושב שאני מטורף?!" שאל לוקשנקו את כתב CNN כשנשאל לגבי הטענות שהוא מעביר אזרחים לגבול פולין בכוונה תוך נקמה בסנקציות שהטיל עליו האיחוד האירופי.

לוקשנקו ענה במענה לטענה כי אין אופזיציה כמו בכל מדינה דמוקרטית ואמר כי הוא "נשבע בילדים שלי שטחביאנקה (אופוזיציונרית מבלארוס) לא מנסה לברוח מבלארוס" טען לוקשנקו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר