היסטוריה ואקטואליה

טיול לבין הזמנים: שמורת עין טאו - מעין מדליק עד הרכב

שְׁמוּרַת עֵין תְּאוֹ; מעין נחמד מקסים ומדליק, ליד צומת כח צמוד לכביש 90. מעין כמו שאנו מגיעים אליו היום הוא נגיש במיוחד, שכן נדיר שיש גישה עם רכב עד הכניסה למעיין; צפו (תיירות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
(צילום באדיבות ערוץ היוטיוב של מדריך הטיולים שרגא שמידלר: )

פרק ב': שְׁמוּרַת עֵין תְּאוֹ; מעין נחמד מקסים ומדליק, ליד צומת כח צמוד לכביש 90.

טיול לבין הזמנים >>>

מעין כמו שאנו מגיעים אליו היום הוא נגיש במיוחד, שכן נדיר שיש גישה עם רכב עד הכניסה למעיין. הסרטון שצילם במקום ר' שרגא שמידלר הוא כה מקסים, עד שהוא יכול בקלות לטעון שהנוף הנשקף בו הינו שוויץ, והדגים ששוחים במעמקיו, הם בים סוף.

ברמת העיקרון, השמורה היא סגורה כי יש פה כמה בעלי חיים יחידים שחיים פה כגון 'סרטן ללא עיניים', כך שמקצת הפריטים שחיים פה, הם האחרונים בעולם כולו. יש לציין שהסרטן עיוור מלידה.

'רשות הטבע והגנים' הכריזה על איסור להיכנס למקום, ולענ"ד צעד זה מציל את הסרטן הנ"ל, שאילו היה מותר להיכנס למעין, המוני הטובלים היו מועכים אותו, וגורלו היה נחרץ למות.

נראה שאנשי הטבע שמשמרים על סרטן עיוור זה, הינם אחת מהפרשנויות לדברי הרמב"ם: "לולי המשתגעים נשאר העולם חרב", כיון שהם מקפידים על הוראת הקב"ה כפי שכתב החכם מכל אדם: "בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את האדם הראשון, נטלו והחזירו לפני כל אילני גן עדן ואמר לו: ראה מעשיי, כמה משובחים הם! וכל מה שבראתי, בשבילך בראתי".

מה היינו עושים אילו סרטן זעיר זה היה נעלם מעולמינו?! במקום מתקיימים כמה זוחלים נדירים, כגון לוטרות וכמה מיני צמחים נדירים.

אמנם באגם האגדי לא נוכל להיכנס, אבל השאירו לנו משהו קטן שנוכל לטבול בו. צפו בר' שרגא מצויד במגבת על כתפו שהגיע למעין, הישר מעיר המקובלים צפת.

במקום ישנה פינת זולה; ספות וכיסאות לשבת. המים נקיים לגמרי, ויש שם דגים בגודל של כרישים, וצמחי טבע שלא תמצאו במקומות אחרים.

איך מגיעים? כתבו בווייז שמורת עין תאו ליד תחנת הדלק של צומת כח כנסו בשער הירוק ושביל-כביש ממנו יוביל אתכם לשמורה המקסימה. שימו לב לא לפספס את הכניסה.

• • •

אין באמור בכתבה משום המלצה לבצע את מסלול הטיול האמור. הדברים נכתבו כתיאור חוויה של הכותב, ואינם מהווים המלצה על בטיחות המסלול. כל המבקר במקום או מבצע את המסלול, עושה זאת על אחריותו הבלעדית.

כתמיד, נמליץ לגולשים היקרים לציית לשילוט בשטח מטעם הרשיות ולהקפיד על הוראות הבטיחות והוראות החוק. בכל יציאה לטבע מומלץ להתעדכן על מזג האויר, ולהתייעץ עם הרשויות המוסמכות לכך. בשמורות הטבע חלה חובת תיאום מוקדם באתר רט"ג.

לבירורים אודות כניסה למים וכו':

- מוקד המידע של רשות הטבע והגנים 3639*
- תיאום טיולים מוקד טבע 02-6247955
- קו ליער 1-800-350-550

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר