הירידה בתחלואה

גמזו: קשה לאכוף את ביטול התו הירוק בחוץ

פרויקטור הקורונה לשעבר, פרופ' רוני גמזו אמר כי יהיה בעייתי לבטל את התו הירוק למסעדות שיארחו באוויר הפתוח בשל הקושי לאכוף ולמנוע כניסת לקוחות לתוך המסעדה (קורונה)

רוני גמזו (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

פרויקטור הקורונה לשעבר ומנהל בית החולים איכילוב, הפרופ' רוני גמזו, הסביר הבוקר (שני) בשיחה עם ניב רסקין בחדשות 12 את המורכבות שבהצעת מומחי משרד הבריאות לבטל את התו הירוק במרחבים הפתוחים - ולאפשר ישיבה בחוץ במסעדות ללא מחוסנים בשל הירידה בתחלואה.

"המדיניות באוויר הפתוח צריכה להיות שונה, אבל צריך לזכור שיש כאן גם מורכבות. אתה מבדיל בין מקום לפתוח למקום סגור, אבל אדם עדיין יכול להיכנס, לצאת ולעבור בתוך אותה מסעדה", הסביר פרופ' גמזו, "יהיה קשה למסעדה להפריד ולהגיד, 'רגע, אתה בחוץ, אל תיכנס פנימה'. לך תשים שומרים שיפרידו בין הפנים לחוץ. צריך להסתכל לפעמים על היכולת שלנו לאכוף. כשהיא לא מתאפשרת, אז אין ברירה ומחילים את התו הירוק באופן אחיד על אותה המסגרת, שלפעמים חלקה סגורה וחלקה פתוחה".

עוד אמר גמזו בראיון לניב רסקין, כי בבית החולים רואים גם את דעיכת הגל הרביעי ולדעתו הסיבה לכך היא ההתחסנות בחיסון השלישי, הבדיקות הנרחבות וההתנהלות של הממשלה שמאפשרת מערכות חינוך וכלכלה פועלות מבלי להטיל הגבלות או סגרים.

לטענת גמזו בנט נקט בשיטה יעילה להמשיך לעסוק בהרחבת מספר המחוסנים ולא ליצור סגרים. לדבריו, גם נושא חיסוני הילדים אינו אמור להדאיג את הציבור בשל העובדה שישראל מנוסה מאד בנושא החיסונים לילדים וכן העובדה שיותר משישה מיליארד חיסונים ניתנו ברחבי העולם. לדבריו הסיכון לילדים נמוך לעומת הסיכון למחלה אצל מבוגרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר