המחלוקת על המבצע

דיווח: סוכני המוסד בדקו דגימות DNA בלב לבנון

על פי דיווחים זרים, במבצע נוסף סוכני מוסד בדקו דגימות של גופה באיזור בו שהה רון ארד בפעם האחרונה. חילוקי דעות אם המבצע היה אכן 'בעל ערך'; גנץ לא ידע על הפרסום (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
רון ארד (ללא קרדיט)

לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט חשף את המבצע לאיתורו של הנווט רון ארד, בערוץ אל-עראבייה דווח על חטיפתו של הגנרל האיראני מסוריה ובלבנון דווח כי סוכני מוסד בדקו דגימות DNA של גופה באיזור א-נבי שית, המקום האחרון בו שהה רון ארד.

על פי דיווח של 'N12' רק מעטים ידעו על כוונתו של בנט לפרסם את דבר המבצע שפורסם בתיאום עם ראש המוסד, מזכיר הממשלה, יועצים בכירים, אנשי הלשכה ודוברים, גם שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד עודכן מראש על הפרסום הצפוי, אך מי שמודר ולא שמע על כוונתו של בנט עד כמעט הרגע האחרון היה שר הביטחון בני גנץ לו סיפר זאת דקות ספורות לפני שעלה לנאום במליאה.

גורם בטחוני בכיר חשף ב-12 כי "מדובר במבצע גדול, יוצא דופן, שלא היה כדוגמתו בכמה מדינות. היו שותפים לו יחד עם המוסד גם השב"כ וצה"ל".

"בזכות המבצע", הוסיף, "הושג מודיעין איכותי שממקד אותנו למקומות שלפני המבצע לא היו לנו. זה יאפשר לבצע גם פעולות בעתיד. זה מקדם אותנו לדעת על שעלה בגורלו של רון ארד". לטענת הגורם המבצע נתן למוסד כיוון ספציפי, עוד סיפר כי ראש המוסד החדש הנחה בעת כניסתו לתפקיד לעשות כל מאמץ - כולל מסכן חיים על מנת להשיב את גופתו.

מנגד בחדשות הערב ב'כאן 11' נטען בשם גורם בכיר שהיה מעורב בפרטי המבצע כי אמנם התגלה במבצע פריט מידע חדש אך לא חסר תקדים. הערכה היא כי שחרורו של הגנרל בחיים היא בעקבות זאת שאכן לא היה בידו מידע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר