19 צוותים

המאבק בלהבות הענק ביער בגין נמשך: נמצאו הוכחות להצתה

לכל אורכו של הלילה פעלו לוחמי האש של מחוז ירושלים בסיוע צוותים של קק"ל ורט"ג על מנת לכבות את האש. סה"כ 19 צוותים נטלו חלק במאמץ בסיוע אמצעי תצפית אוויריים. המטוסים חזרו לפעול בבוקר. נמצאו הוכחות להצתה (בארץ)

(צילום: דוברות כיבוי והצלה ירושלים)

במהלך הפעילות לכיבוי השריפות ביער בגין איתרו כוחות הכיבוי ממצאים בשטח המעידים על כך שההצתה הייתה מכוונת. אופי ההתפרצות - שבעה מוקדים שעשרות מטרים מפרידים בניהם, בשטח יחסית מבודד וקשה להגעה מהווה גם הוא סימן תורם לעמדה זו.

כל זאת תומך בעדות המדווח הראשון למרכז השליטה המחוזי שטען כי ראה רכב שטח ובו אדם נושא לפיד ומצית אש לאורך נתיב הנסיעה שלו.

ניסיון הצתה שנכשל (דוברות כיבוי והצלה)

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים המפקד על האירוע מסר: "תוך כדי הלחימה באש אותר על ידי מפקד תחנת בית שמש ממצא המעיד על ניסיון הצתה שלא צלח. כרגע הנסיבות לפרוץ הדליקה נמצאות תחת מאמץ מודיעיני של חוקרי הדליקות ממחוז ירושלים ומשטרת ישראל"

לכל אורכו של הלילה פעלו לוחמי האש של מחוז ירושלים בסיוע צוותים של קק"ל ורט"ג על מנת לכבות את האש. סה"כ 19 צוותים נטלו חלק במאמץ בסיוע אמצעי תצפית אוויריים.

נכון לשעה זו נמשכת הלחימה בשני מוקדים עיקריים במרחב הר גיורא וצפונית לישוב מבוא ביתר. אל המאמץ הצטרפו בשעה האחרונה ארבעה מטוסי כיבוי.

לפני דקות אחדות סיים מפקד מחוז ירושלים הערכת מצב בחפ"ק המחוזי בנס הרים. לא נשקפת סכנה לישובים, טרם הושגה שליטה מלאה בשריפה.

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים מסר עוד הבוקר כי "המשימה הבוקר היא לנצל את חלון ההזדמנויות ולהשלים את מלאכת הכיבוי האש שעוד בוערת כדי שלא תתחזק בחסות הרוחות הצפויות להתחזק בשעות הצהרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר