4 סודות לגזירת ציפורניים של תינוק בהצלחה

ציפורניים של עוללים צעירים גדלות במהירות, כך שתצטרכו לקצץ אותן מדי שבוע או אפילו בתדירות גבוהה יותר. חוששים לעשות הזאת? היו רגועים. הנה מדריך שיעזור לכם (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

למרות שהן רכות וגמישות יותר משלכם, הציפורניים של תינוקכם עדיין יכולות לגרום לשריטות וזקוקות לקיצוץ באופן קבוע. ציפורניים של ילודים צעירים גדלות במהירות, כך שתצטרכו לעשות זאת מדי שבוע או אפילו בתדירות גבוהה יותר. (ציפורני רגליים אינן צריכות להיגזר לעתים קרובות).
אבל האם אתם חוששים לגזור את הציפורניים הקטנטנות של הבייבי שלכם? היו רגועים. אינכם היחידים. כך תעשו זאת בבטחה ובקלות:

השתמשו בקוצץ או במספריים ייעודיים לתינוקות

גזרו את הציפורניים של תינוקכם באופן הרגיל, כפי שאתם עושים עם אלו שלכם, תוך דחיפת קצה האצבע מהציפורן בעדינות, כדי לתת מספיק מקום לקוצץ. פעולה זו עוזרת למנוע את פציעת האצבע של תינוקכם. קיצוץ מעט מעל קו הציפורן הלבן יסייע במניעת גזירה חדה מדי. את ציפורני הרגליים קצצו ישר לרוחב. שמרו היטב על היד (או כף הרגל) של ילדכם בעת הגזירה.

גזרו בזמן שהתינוק ישן

המתינו עד שהקטן שלכם ירדם על מנת לקצץ את ציפורניו. אם יתמזל מזלכם, הוא ימשיך לישון כרגיל ולא יתנועע או יתפתל. גם אם אתם גוזרים בזמן שהוא שקוע בחלומות מתוקים, וודאו שיש ברשותכם מספיק אור לביצוע המשימה.

הסיחו את דעתו והירגעו

אם אתם בוחרים לקצץ את ציפורניו של תינוקכם כשהוא ער, נסו להסיח את דעתו. כאשר יילודים נמצאים במצב ערות, הם נוטים לכווץ את אגרופיהם, מה שמצמצם את הרווח שבין קצה האצבע לציפורן - דבר שהופך את התהליך לקשה יותר. ודאו שאתם והתינוק שלכם רגועים ככל האפשר. הזמן האידאלי לעשות זאת הוא מיד לאחר המקלחת, כשהתינוק רגוע וציפורניו רכות. אם הוא נלחץ, קחו הפסקה ותנו לו הזדמנות להירגע. השמעה של השיר המועדף עליו עשויה לעזור.

אם עדיין אין לכם אומץ (או זמן) לקצוץ את ציפורניו של הקטן שלכם, פשוט בקשו עזרה

בקשו מהורה מנוסה יותר להראות לכם כיצד הוא עושה זאת. זו משימה שיוכלו לבצע סבתא או סבת או דודה או דוד אהובים. מן הסתם, גם המטפלת של התינוק תהיה מוכנה לעשות זאת. אם תחליטו לבצע את המלאכה בעצמכם, כדאי שתבקשו מבן זוגכם להחזיק את התינוק ולמנוע ממנו לנוע יותר מדי, בזמן שאתם עובדים בלהסיח את דעתו בעת ביצוע מלאכת הגזירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר