"עסקת שליט תראה כמשחק"

מאות מאנשי הכת הקיצונית מנסים להגיע לאיראן: המשפחות פונות לרשויות

אזרחים ישראלים ואמריקנים, הנמנים עם חברי הכת הקיצונית 'לב טהור', מנסים להיכנס לאיראן. בני משפחותיהם החלו להתערב בפניה לרשויות שימנעו זאת מהם (אקטואליה בעולם)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ניסיון בריחת המשפחות לאיראן (צילום: לפי סעיף 27א)

משפחות של אזרחים ישראלים, חברי כת לב טהור השוהים בגואטמלה, פנו לאחרונה בדחיפות למשרד החוץ, לאור נדידת רבים מחברי הכת לאיראן, מחשש שהרשויות במדינה הערבית העוינת יחטפו אותם וישתמשו בהם כקלף מיקוח.

גם משפחות בעלי אזרחות אמריקנית פנו בנושא לסטייט דיפרטמנט. בקשת המשפחות הייתה כדי למנוע את יציאת חברי הכת מגואטמלה לאיראן וחסימת הדרך בפניהם. הגעתם לגבול איראן-כורדיסטן עלולה לגרום למגה אירוע מדיני וביטחוני", צוטט אחד מהם טוען ב-Ynet. "עסקת שליט תראה כמו משחק ילדים ליד זה".

אחד האנשים שבתו נמצאת בכתב תיאר ל-Ynet כי הוא לא ישן בלילות וכבר שבוע שהקשר עם בתו נותק לחלוטין. אני דואג מאוד לחייהם של ביתי ונכדיי. מרגע לרגע מצב הסיכון שלהם מחמיר. איראן מסוכנת לחייהם הרבה יותר מהמקום שהם נמצאים בו כרגע", סיפר.

"אני באמת לא יודע מה קורה במחנה בגואטמלה. היא אמרה שהם מקבלים לחם, גרעיני דלעת ופירות. הם לא אוכלים בשר, עופות ודגים. היא סיפרה גם שהם מקבלים כדורים של ויטמינים. ואמרנו לה בשום אופן לא לקחת אותם, אבל אני לא יודע אם היא מקשיבה לנו. היא משוכנעת שהדרך שלה נכונה ושזה יביא את המשיח".

כזכור, בשבוע שעבר, שתי משפחות מכת לב טהור בגואטמלה הגיעו לשדה התעופה במדינה, וניסו לצאת לאיראן. על פי הדיווחים, ראשי המשפחות סיפרו לאנשי הביטחון שבשדה כי הם רוצים לצאת מהמדינה כיוון שהם חשים נרדפים.

המשפחות הסבירו שבעקבות מצוקתם הקשה במדינה הם מתכננים לבקש מקלט באיראן, אך אנשי הביטחון בשדה לא איפשרו את עלייתם למטוס.

בכורדיסטן כבר שוהים כמה מחברי הכת שתכננו להצטרף אל המשפחות בדרכם לאיראן, אחד ממנהלי הכת שוחח לאחרונה עם 'כיכר השבת' ותקף את הרשויות בגאוטמלה. "כל המדינה פה מלאה בפשע", אמר. "כל כמה שעות נרצחים פה אנשים ונעצרים פושעים, אך בתקופה האחרונה מידי יום מגיעים דווקא לשטח שלנו שוטרים, מרגישים שרודפים אותנו".

  • תמונות אלו מופצות ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר