היסטוריה ואקטואליה

הציונים אוסרים? במאה שערים שלפו את הפשקווילים

בעקבות הפולמוס באיזו פרשת שבוע יש להתחיל ללמוד עם ילדי ישראל. בראשית, או לֶךְ-לְךָ, במאה שערים הופץ פשקווי ובו איורים ממעשה בראשית, תך האשמות נגד הציונים (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הפשקוויל בירושלים (צילום: ללא קרדיט)

פרק ד': בפרקים הקודמים עסקנו בפולמוס באיזו פרשת שבוע יש להתחיל ללמוד עם ילדי ישראל. בראשית, או לֶךְ-לְךָ?

בעניין זה מפורסם פה פַּשְׂקֶוויל טרי, הישר מעיר הקודש ירושלים, משכונת 'מאה שערים'.

בפשקוויל הובאו ציורים של ששת ימי מעשה בראשית מתחת לפסוק: "בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹקִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ", ומתחתיהם נכתב המשפט הבא: "שלא תשתכח האמונה מישראל".

הפשקוויל

"היות והציונים אוסרים ללמד ילדי ישראל את האמונה הקדושה, באוסרם לספר לתלמידים על מעשה בראשית ועקידת יצחק וכדו', ולכן כדי שהדור הצעיר ידע על עיקרי האמונה, אין מנוס אלא לפרסם בחוצות ולספר ולהשריש בבנינו ובבנותינו את יסודות האמונה, אולי כך ידעו הדור החדש כי יש בורא לעולם, ואנו בניו המוכנים למסור נפשינו בעבורו", (התמונות מתוך החוברת עזר לילד).

הרקע של הפשקוויל הוא גישה של אנשי חינוך בשנים האחרונות שלפיה יש לדקדק ולהיזהר כשמלמדים ילדים את ענייני מעשה בראשית ועקידת יצחק. בנושא זה, ישנן טענות מאת הקנאים והפלג הירושלמי שמשרד החינוך מורה בפועל שלא ללמוד את עקידת יצחק, וכותבי הפשקוויל מתארים זאת כ'גזירת שמד'.

לגבי הפשקוויל: במשרד החינוך מבהירים, כי אין כל יסוד לתוכן המפורסם. המשרד לא ערך כל שינוי בתכנים הלימודיים. לטענות המועלות אין כל אחיזה במציאות.

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר