הקורונה בממשל פוטין

רופאים ברוסיה טוענים: "מזייפים פה נתוני קורונה"

בשביל להימנע מהגבלות בעולם, בממשל פוטין משחקים בנתוני התחלואה בקורונה ודורשים מהחוקרים ליפה אותם. כך טוענים רופאים בכירים במדינה, שמיד לאחר מכן פוטרו (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ביקש שיעוותו נתונים? פוטין (צילום: shutterstock)

כולנו כבר יודעים כי המדד שקובע ברחבי העולם מהן מדינות אסורות בכניסה, מותרות בכניסה או מדינות הדורשות בידוד - תלויות ברמת התחלואה במדינה.

על פי פרסום הבוקר בעיתון הנחשב, 'וושינגטון פוסט', לפחות שלשה חוקרים בכירים במשרד הבריאות הרוסי פוטרו לאחרונה לאחר שטענו כי רוסיה משחקת בנתונים ודורשת מהחוקרים ליפה אותם בכדי שלא יוטלו מגבלות על המעצמה.

על פי הנתונים הרשמיים ברוסיה, מאז פרוץ המגיפה נפטרו במדינה 221,313 בני אדם כתוצאה מהידבקות בנגיף. עם זאת, החוקרים טוענים בפני ה'וושינגטון פוסט', כי נתוני התמותה גבוהים הרבה יותר והם עומדים על 750 אלף מתים לערך. עם זאת לפי חוקרים זהירים יותר מדובר ב-660 אלף לערך.

אנליסטים רחבי העולם משערים כי זיוף הנתונים נובע ממניעים פוליטיים ומאינטרסים לשמור על הכלכלה הרוסית חזקה.

החוקרים טוענים כי הממשל ברוסיה קורא פעמים רבות למוות כתוצאה מהנגיף כמיתות בגלל סיבות אחרות, כמו התקפי לב וכדו'.

"הנתונים של הממשל ברוסיה לא אמינים" אמר אנליסט רוסי עצמאי בשם אלכסיי קופריאנוב, שפוטר לפני כשנה מתפקידו באקדמיה בסנט פטסבורג.

בוושינגטון פוסט טוענים כי למרות טענות הממשל הרוסי כי במדינתם הטיפול בקורונה היה "טוב מהרבה מדינות מערביות", רק כ-30 אחוזים מהאוכלוסייה התחסנה כנגד הנגיף - נתונים נמוכים מאוד בהשוואה למדינות מערביות אליהן רוסיה מתיימרת להשתוות.

עם זאת, ברוסיה לאחרונה התעוררו והחלו בקמפיין לעידוד האוכלוסייה שתתחסן יותר.

"בתי החולים עמוסים וקורסים" סיכם את דבריו המרצה אלכסיי קופריאנוב, ואמר כי "אפילו באמבולנסים קיבלו הוראה להאריך את המשמרות ל-24 שעות, מה שמראה כי הנתונים חמורים בהרבה ממה שמציגים לעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר