סאגת התיק המשפיל • הקלטה נחשפת

אלי אבידר שובר שתיקה על איווט: "לפחות אל תעבוד עליי"

"כל אחד מהשרים מאיים ואבידר פקקטה. כשהם היו עם המשפחה בשבת אני הפגנתי" • אחרי שפרש מישראל ביתנו בעקבות סכסוך עם הבוס, אבידר לא חוסך ביקורת מאיווט בהקלטה שנחשפת (פוליטי)

שלמה מן | כיכר השבת |
חתול שחור עבר. אבידר וליברמן. ההקלטות באדיבות 'הבוקר הזה', כאן רשת ב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הקלטות חריפות פורסמו הבוקר (שני) בתוכנית 'הבוקר הזה' ברשת ב של תאגיד הציבור הציבורי, ובהן נשמע השר אלי אבידר מדבר בחופשיות על שר האוצר אביגדור ליברמן, הבוס שלו מ'ישראל ביתנו' לשעבר, על ממשלתו החדשה של נפתלי בנט ועל ניסיונות הפגיעה בו מתוך הקואליציה.

את ההקלטות, מתוך שיחה סגורה שקיים אבידר לא מכבר, שמאז מונה לשר בלי תיק בממשלה מיעט להתבטא בענייניו, חשף הכתב הפלמנטרי של התאגיד זאב קם.

"הוא הציע לי את אותו התפקיד של שר במשרד האוצר", נשמע אבידר באחת ההקלטות, מתייחס לתפקיד שהוצע לו בידי אביגדור ליברמן ושגרם לו בסוף להתפטר מהסיעה. "פרצתי בצחוק. אמרתי לו תודה רבה, זה תפקיד חשוב אבל אני מוותר.

"אם היית צריך אותי לא היית נותן שני משרדים לעודד פורר ולי משאיר את הקשר עם ה-OECD. אז לפחות אל תעבוד עליי, לא יצא לך שם של שקרן עד היום".

בקטע אחר מן ההקלטות נשמע אבידור מתייחס לתדרוכים נגדו מתוך הקואליציה. "אני לא דיברתי", נשמע מסביר, כשמתכוון לחוק לפיצול הליכוד שהצביע נגדו. "פעם אמרתי שחוק העריקים הזה לא נראה לי ולכן אני אתנגד. מותר לי".

עוד נשמע אבידר אומר: "ניצן הורוביץ אומר שהוא יפיל את התקציב אם לא יתנו לו תקציבים. תמר זנדברג אומרת שאם לא יתנו לה איכות סביבה היא לא תצביע בעד התקציב ותפיל את הממשלה, כל אחד מהשרים מאיים ואלי אבידר פקקטה, אמר שהוא לא אוהב את חוק העריקים ולא רוצה לעשות את מה שנתניהו עשה, וזו רעידת אדמה".

כזכור, בשלהי השנה שעברה, עם כינון ממשלת בנט-עבאס-לפיד-ליברמן, דרש ח"כ אלי אבידר לקבל תפקיד שר משמעותי, אולם יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן סירב ובעקבות כך נוצר משבר בין השניים, ואבידר - שאמנם הצביע בעד הקמת הממשלה - החל לפעול באופן עצמאי.

בהקלטות התייחס אבידר גם בביקורת לחבריו בקואליציה שכינו אותו 'סחטן' בשל התפקיד שביקש. "יש מקומות בכנסת שהוא לא מכיר מרוב שהוא חדש", נשמע אבידר. "כשהם היו עם המשפחה בשבת, אני הייתי בהפגנות. כשהם צקצקו ואמרו שאי אפשר להפיל את נתניהו - אני האמנתי עד הרגע האחרון שאפשר".

מגיע לי להיות שר "יותר מ-99% מהשרים שיושבים שם", הוסיף אבידר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר