אמם של הרבנים: האישה מרת פראדיל וייס ע"ה

בירושלים התקיים מסע הלווייתה של האישה החשובה מרת פראדיל וייס ע"ה, אמם של גאב"ד דרכי תורה הגאון רבי אשר וייס, ושל הגאון רבי חיים וייס, רבה של העיר ביתר עילית (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: על פי סעיף 27 א')

בירושלים התקיים בשעות האחרונות מסע הלווייתה של האישה החשובה מרת פראדיל וייס ע"ה, אלמנת הגאון החסיד רבי משה וייס זצ"ל, ואמם של גאב"ד דרכי תורה הגאון רבי אשר וייס, ושל הגאון רבי חיים וייס, רבה של העיר ביתר עילית, בת 93 בפטירתה.

המנוחה נולדה בעיירה סעליש שבהונגריה לאביה רבי יונתן בנימין הכהן אברהאם הי"ד, ובהיותה בגיל 16 בלבד היא נלקחה ע"י הנאצים ימ"ש למחנות העבודה.

בשואה האיומה איבדה המנוחה את הוריה, אחיה ואחיותיה, כאשר רק אח אחד שרד את התופת, ולאחר המלחמה בעת שהאדמו"ר מצאנז זצ"ל הקים מחנה לעקורים, היתה המנוחה משוייכת לקבוצת הבנות שעברו הכשרה מיוחדת כדי לטפל בניצולים במסירות רבה

בהלוויה שהתקיימה בשכונת קרית צאנז בירושלים נשאה בנה הגאב"ד דברי הספד בבכי של ממש, במהלכם הוא אמר כי "קשה להיפרד מאמא, ואי אפשר להיפרד מאמא, ובפרט מאמא כל כך גדולה, אהובה וענקית, אישה גדולה בחסד, ואישה גדולה במעשים טובים".

בפטירתה הותירה אחריה המנוחה דור ישרים מבורך, נכדים וצאצאים בהם את הגר"ד וייס, אב"ד תורת חיים, הגרי"ב וייס, גאב"ד מונטריאל, הגרי"מ וייס מיוניאן סיטי, הגר"א וייס, גאב"ד 'דרכי תורה', הגר"ח וייס, רב העיר ביתר, הגרא"י וייס, ראש כולל דחסידי ביאלה וחתנו של האדמו"ר, והגרמ"ד וייס מלונדון.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

תמונה זו מופצת ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר