היישובים החרדים בחוץ

הפשרת בנייה נרחבת ביו"ש; בביתר עילית תופשר יחידה אחת

השר אלקין פירסם היום את תוכנית הבנייה החדשה ביהודה ושומרון. החרדים שוב בחוץ, ביתר עילית תזכה לבניית יחידה בודדת. היישוב הגדול ביו"ש - מודיעין עילית, לא ברשימה (ארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין (צילום: Nati Shohat/Flash90)

אחרי סערת ביטול תכנית הבנייה החרדית בקרית גת, השר אלקין שביטל את התוכנית, מפרסם היום (ראשון) את תכנית הבנייה החדשה ביהודה ושומרון. נעדר מן התכנית - היישוב הגדול באיו"ש, החרדי - מודיעין עילית.

על פי פרטי התוכנית למעלה מ-1,300 יחידות דיור יצאו לשיווק ביהודה ושומרון זאת לאחר קיפאון בבנייה, רשות מקרקעי ישראל ובהנחיית שר הבינוי והשיכון זאב אלקין פרסמו מכרזי שיווק ל-1,355 יחידות דיור ביישובי יהודה ושומרון.

על פי חלוקת המכרזים יישובים דתיים יזכו לרוב מוחץ באישורי הבנייה, אריאל עם 729 יח"ד, בית אל עם 346, אלקנה עם 102, גבע בנימין עם 96, עמנואל עם 57 וקרני שומרון עם 22.

למרבה הגיחוך, ביתר עילית, העיר החרדית היחידה ברשימה ואחת הערים הגדולות ביותר של הציבור החרדי תקבל יחידת דיור אחת בודדת. כשמודיעין עילית - העיר הגדולה ביותר באזור יהודה ושומרון לא זוכה אף לא ליחידה בודדת.

אלקין אמר: "כפי שהבטחנו, אנחנו גם מקיימים. חיזוק והרחבת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון הינו דבר הכרחי וחשוב מאוד בחזון המפעל הציוני".

"אחרי תקופה ארוכה של קיפאון בבנייה ביהודה ושומרון, אני מברך על שיווקים של למעלה מ-1,000 יחידות דיור. אמשיך ואחזק את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

כזכור, אלקין עמד בעינה של סערה גדולה לאחר שביטל תוכנית בנייה רחבה עבור בני החברה החרדית בקרית גת בהיקף של 13,000 דירות, שקידמו שרי הפנים והשיכון הקודמים, אריה דרעי ויעקב ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר