פרסום ראשון

חוק הכשרות: דרישה חדשה; רישיון כשרות באישור יועמ"ש

חברת הכנסת מ'ישראל ביתנו', העומדת בראשות הועדה האחראית לחוק הכשרות, דורשת להכניס 2 סעיפים בעייתים לחוק, שיתנו כוח ליומ"ש ויבטלו כוחה של המועה"ד • מקלב: 'הקשר עוד ייחקר' (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. תעודות כשרות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

פרסום ראשון: על פי טיוטת רפורמת הכשרות הסופית אשר הגיעה הערב (ראשון) לידי 'כיכר השבת', עולה כי הוכנסו סעיפים חדשים, טרם ההצבעה המתוכננת, ליום שלישי הקרוב.

בין הסעיף החדשים אשר הוכנסו לחוק, דורשת יו"ר הוועדה ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, לאפשר לממונה הכשרות במשרד לשירותי דת שלא להעניק רישיון למתן כשרות לגופי הכשרות, במידה ועולה החשד, כי דבר זה יזיק ל'טובת הציבור'.

הסעיפים החדשים שהוכנסו בחוק הכשרות

בנוסף, דורשים בוועדה כי כל מתן רישיון למתן כשרות עבור גופי הכשרות יותנה באישור מקדים של היועץ המשפטי לממשלה.

מומחי כשרות אומרים ל'כיכר השבת', כי להערכתם, סעיפים אלו אשר נוספו ברגע האחרון בכוונת מכוון, נועדו ככל הנראה לאפשר לממשלה הנוכחית, שלא לאשר גופי כשרות, אשר הם אינם מעוניינים בהם, כאשר ככל הנראה מדובר בגופי כשרות חרדיים.

הסעיפים החדשים שהוכנסו בחוק הכשרות

כזכור, כבר בדיון הקודם נחשף כי משרד הדתות דורש מערך הכשרות יהיה מחויב לתעודת כשרות כללית ולא ל'דין התורה', ח"כ אורי מקלב תקף ואמר כי "זו לא חלופה לכשרות אלא הונאה בכשרות בהיקף חסר תקדים".

במהלך הדיונים היום, על רפורמת הכשרות בוועדה לשירותי הדת היהודים דרשו אנשי משרד הדתות לשנות את סעיף הנוגע להונאה בכשרות, כך שבמקום החיוב לעמוד בדרישות הכשרות לפי דין תורה, ידרשו לעמוד בתנאי 'תעודת כשרות' כללית.

חבר הכנסת אורי מקלב זעם על הדרישה ואמר, "שר הדתות נועד במהלך החקיקה עם אנשי צהר שהם גוף כלכלי, מעורבותם בחקיקת החוק היא דבר חמור ביותר המנוגד לנהלי המנהל התקין, אין ספק שעוד ייחקר לעומק הקשר הרע הזה".

מקלב תוקף בעבר את חוק הכשרות • צפו (ערוץ כנסת)

בנוסף ולמרות דרישת ח"כ מקלב, אליה הצטרפה הרבנות הראשית - הוועדה מסרבת לאסור הונאה בכשרות (השער השלישי), חבר הכנסת אורי מקלב דרש בוועדה לכלול ברפורמה איסור הצגת תעודת כשרות עצמית, כפסיקת הבג"ץ (השער השלישי) לאפשר לבעל עסק להעיד על עצמו ככשר, כשם שהנחתום מעיד על עיסתו.

"אם כנים דבריכם אז תאסרו את תעודות העצמאיות של העסקים המציגים עצמם ככשרים ללא פיקוח, חבר הכנסת מקלב פנה ליו"ר הוועדה ח"כ מלינובסקי: את צריכה להציג עמדה עקבית, לטענתכם שלאחר הרפורמה לא יהיה מונפול בכשרות אזי יש לאסור גם את ההכשלה הזו. מדוע אנשי הרבנות הראשית לא נזעקים?!. זאת לא חלופה זאת הונאה!".

דבריו הנרגשים של ח"כ אשר על חוק הכשרות • צפו (ערוץ כנסת)

ח"כ מקלב דרש לשמוע את עמדת מנכ"ל הרבנות, מנכ"ל הרבנות הודיע כי הרבנות הראשית תומכת בכך, רפי יוחאי מנהל מחלקת הונאה בכשרות ברבנות הראשית הצדיק את דברי ח"כ מקלב ואמר כי אכן מקרים אילו גורמים להונאה חמורה בכשרות להכשלה ענקית לצרכני הכשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר