היסטוריה ואקטואליה

היכן נקבר האפיפיור פטרוס / שמעון בר יונה?

בכתבים הדתיים הנוצרים וגם בשאר הכתבים החיצוניים שלהם, מובא בבירור ששמעון כיפא, "האפיפיור פטרוס", היה גדול תלמידיו של יש"ו שר"י וימ"ש; היכן הוא נקבר? (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הר הזיתים, 1950 (צילום: KATCOFF SEYMOUR, לע"מ)

פרק ט': מקור נוסף מדהים משלים לנו את הפאזל בנוסף למקורות הרבים שטענו שהאפיפיור הראשון 'פטרוס הקדוש', היה למעשה מרגל בשירות חז"ל שחפצו להוקיע את הנצרות אל מחוץ ליהדות ושלחו אותו לטעון לנוצרים שהוא ממשיכו של יש"ו שר"י וימ"ש, כפי שביארנו בפרקים הקודמים, וכפי שהובא במדרשי חז"ל ('אוצר מדרשים' - מדרש אגדתא דשמעון כיפא):

"בעת הזאת היה בישראל אחד שנקרא שמעון כיפא... שניבא עליו יחזקאל הנביא... והיה הראש של משוררים, והיה יוצא קול לו מהאבן והיה לו חכמה רבה, ויקנאו בו [הנוצרים] להיות בישראל איש כזה".

הפרקים האחרונים >>

להבדיל אלף אלפי הבדלות, גם בכתבים הדתיים הנוצרים וגם בשאר הכתבים החיצוניים שלהם, מובא בבירור ששמעון כיפא היה גדול תלמידיו של יש"ו שר"י וימ"ש.

אנו משוחחים עם ת"ח שמשמש לפרנסתו כספרן בספריה במוסד אקדמאי שמוסיף לנו מקורות נוספים (ע"פ בקשתו, בעילום שמו).

כל המקורות שהובאו במאמרים הקודמים הינם מקורות יהודים למהדרין, אולם החוקר שאיתו אנו משוחחים מתוקף עיסוקו נחשף למקורות היסטוריים מרתקים בתקופה שהנצרות הייתה חלק מהיהדות.

לגבי מקום קבורתו. בוותיקן ברומא ישנו אתר ע"ז בשם 'בזיליקת פטרוס הקדוש'. לטענת אנשי הכנסייה הרשמית מקום זה הינו קבורתו של פטרוס, שם נערכים טקסים בהם ישנם איסורי 'עבודה זרה', 'דורש אל המתים' ו'עבודת האלילים' של הנוצרים שמבקשים ישועות מגופתו של פטרוס המת, משתחווים אליו ומנשקים אותו וכו' רח"ל. ישנן עוד כנסיות ברחבי העולם שטוענות כי ברשותן חלקי גופה של פטרוס, שיא השיאים שחלקי גופתו של פטרוס הוצעו למכירה באתר איביי.

לא כמו היהודים, דת האמת, שמיקומם של הקברים אינו רלוונטי 'הלכה למעשה', להבדיל אלף אלפי הבדלות, לנוצרים, המיקום המדויק של גופתו של פטרוס חשוב בהחלט, ואף "זכה" לנאום של האפיפיור פיוס ה-12 בתאריך 23 בדצמבר 1950 ש"פסק" ששרידי גופתו של פטרוס נמצאו מתחת למזבח הגבוה בוותיקן.

ברם, לאחר חקירות ארכיאולוגיות של מומחים, זוהו עצמותיהם של כמה אנשים (כולל אישה ומספר חיות), דבר שהטיל ספק ב"הכרזתו" של האפיפיור.

הר הזיתים, 1992 (צילום: MILNER MOSHE, לע"מ)

לאחר מכן בשנת תשי"ג (1953) נתגלה בהר הזיתים בירושלים בית קברות עתיק, על ידי הארכאולוג בלרמינו בגאטי עם גלוסקמאות רבות הנושאות סמלים ושמות נוצריים/יהודים קדומים; אחת מהן נושאת שמו העברי של פטרוס: "שמעון בר יונה".

מסופר שכשהאב באגטי הלך לאפיפיור (פיוס ה -12) ברומא והראה לו את הראיות שפטרוס נטמן בירושלים ולא בוותיקן כפי המסורת הנוצרית. האפיפיור הגיב ואמר לו, 'טוב, צריך לבצע כמה שינויים, אבל בינתיים, לשמור על הדבר הזה בשקט'.

נשאלה שאלה, מדוע נקבר האפיפיור פטרוס עם שמו היהודי?? מי דאג להעבירו לירושלים, הרי ע"פ המקורות פטרוס מת ברומא?? על כך בפרק הבא..

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר