המחאה תמה

האופוזיציה תשלב ח"כים בוועדות; ש"ס מינתה את מרגי לשירותי הדת

אחרי ארבעה חודשים בהם הקואליציה פעלה ללא מניעה מהותית, ראשי האופוזיציה החליטו לאייש את הוועדות, בין היתר בגלל פסיקת בג"ץ שדחתה את עתירת הח"כים. בש"ס הוחלט: יעקב מרגי יהיה בוועדה לשירותי דת, ינון אזולאי בוועדת הכספים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
האופוזיציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האופוזיציה מתחילה להיות חברה פעילה בוועדות הכנסת, אחרי ארבעה חודשי מחאה: לחץ הסיעות החרדיות, שהחל לצבור תאוצה בשבועיים האחרונים, הגיע היום (שני) לשיא, לקראת אישור רפורמת הכשרות בוועדה לשירותי דת יהודיים, בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו.

השינויים הרבים שנכנסו ברפורמה, רובם לרעה, ואי-יכולת חברי הכנסת להקשות על אישורה בוועדה, הובילו בסופו של דבר את ראשי הליכוד - היו"ר בנימין נתניהו ויו"ר הסיעה יריב לוין - להיכנע לדרישת ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן.

ע"פ הסיכום, ימונו מיד שני חברי כנסת חרדים לוועדה: נציג מש"ס ונציג מדגל התורה יהיו מעתה חברים קבועים בוועדה לשירות דת, כדי לשנות את הרפורמה בכשרות רגע לפני אישורה. בש"ס כבר איישו את החברים בשתי ועדות: ח"כ יעקב מרגי יהיה בוועדה לשירותי דת יהודיים, וח"כ ינון אזולאי יהיה בוועדת הכספים .ביהדות התורה טרם הוחלט על הנציגים בוועדות, וסביר שיכריעו בהמשך היום.

ההחלטה הגיעה רגע לפני בשורה פחות רצויה לאופוזיציה, כאשר שלושה מהשופטים הבכירים בבג"ץ - הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה ניל הנדל והשופט עוזי פוגלמן, שכיהן כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית - דחו היום (שני) את עתירת שישה חברי כנסת מסיעת הליכוד ומסיעת ש"ס, שטענו כי הרכב הוועדות הקבועות של הכנסת, כפי שהציעה הקואליציה, "גורם לקיפוח האופוזיציה".

כזכור, כבר לפני כשלושה חודשים העתירה הוגשה, ולאחר דיונים חוזרים ונשנים, כולל ניסיונות גישור בלשכת יו"ר הכנסת מיקי לוי, לא הגיעה הסכמה בין הצדדים. כעת, כשאנו ממש קרובים לאישור תקציב המדינה בוועדות, החליט בג"ץ לדחות את העתירה ושלא להתערב.

בהודעת השופטים נכתב כי "בית המשפט עמד על השינויים שנעשו בהרכב הוועדות מאז הגשת העתירה, אך לנוכח הרף הגבוה להתערבות בהחלטות בעניינים פנים-פרלמנטריים - הקשיים שנותרו ביחס להרכב הוועדות אינם מצדיקים התערבות שיפוטית".

"יש להצר על כך שסיעות הקואליציה נזקקו להערות בית המשפט על מנת להגיע להרכב מאוזן יותר של הוועדות", הוסיפו השופטים ביקורת על עידית סילמן ובועז טופורובסקי, "אך מצא גם טעם לפגם בהתנהלות חלק מסיעות האופוזיציה שלא העבירו את שמות חברי הכנסת מטעמן לצורך איוש הוועדות, ובכך התפרקו מחובתן לייצג את האינטרסים שבשמם נבחרו לכנסת".

מרכז האופוזיציה, יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין, תקף: "במשך כמעט שלושה חודשים נמנעו השופטים מלתת פסק דין, כדי לאפשר לקואליציית השמאל להעביר את התקציב בוועדות באמצעות רוב מוגדל ואנטי דמוקרטי. עכשיו, בציניות שאין כדוגמתה, הם הכשירו את המהלך האנטי דמוקרטי".

בעקבות החלטת בג"ץ הזו, צפויה האופוזיציה להרחיב את האישור שניתן לשאר הוועדות, ובעצם להתחיל לפעול כאופוזיציה רגילה, בכל הוועדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר