לא יכירו בשלטון החדש?

ההפיכה בסודן: ארה"ב קוראת לשחרר את השרים

ארה"ב מגנה את הצבא הסודני שביצע את ההפיכה מוקדם יותר, ואת מעצר רה"מ ואומרת כי הם "דוחים את פעולות הצבא בסודן ומודאגת מאוד מההפיכה הצבאית במדינה" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

ארצות הברית הוציא הודעת גינוי לצבא בסודן, שעות לאחר ההפיכה ומעצר ראש הממשלה המכהן והשרים בחרטום הבירה.

הבית הלבן קרא לשחרר את העצורים ובראשם ראש הממשלה והשרים ואמרו כי הם "דוחה את פעולות הצבא בסודן ומודאגת מאוד מההפיכה הצבאית במדינה".

כזכור, מוקדם יותר היום (שני) כי כוחות צבאיים בסודאן פשטו על בית ראש הממשלה המקומי, עבדאללה חמדוכ, ועצרו אותו ככל הנראה כחלק מניסיון הפיכה במדינה. על פי הדיווחים, במקביל, הצבא השתלט גם על ביתו של יועץ התקשורת של חמדוכ ועצר אותו.

בהמשך לניסיון ההפיכה במדינה, הכריז הצבא הסודני על עוצר בבירה חרטום.

מדובר בניסיון הפיכה שני בתוך כחודש לאחר שבחודש שעבר, 40 קציני צבא סודאן ניסו לבצע הפיכה במדינה וכשלו. ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, הגיב על ניסיון ההפיכה הכושל אז: "ננקוט בפעולות לחיזוק התהליך הדמוקרטי במדינה".

אז נטען כי הקצינים שהובלו בידי עבד אל-באכי בקראווי המזוהה עם תנועת האחים המוסלמים, נעצרו ונחקרו. ממשלת סודאן מסרה כי מדובר באנשי צבא שמזוהים עם משטרו של עומאר אל-באשיר, הנשיא הסודאני לשעבר שכיהן בתפקיד במשך קרוב ל-30 שנה, עד שהודח בהפיכה באפריל 2019.

מדובר במדינה מלאת מהפכות וגם לפני כשנה דווח כי בוצע ניסיון הפיכה נגד הממשלה שכשל גם הוא.

כזכור, סודאן חתמה בשנה שעברה על הסכם לנרמול יחסים מלא עם ישראל כחלק מהסכמי אברהם אם כי ההסכם לא הבשיל עדיין לכדי החלפת שגרירים ומשמעות דיפלומטית מעשית. לא ברור אם וכיצד מהפכה בשלטון בסודאן תשנה גם את הנושא הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר