התיעוד שנחשף ב'כיכר' והסעיר

שנתיים אחרי שהתעלל בחרדי: השוטר הודה - והגיע להסדר

הוא משך בפאות מפגין חרדי במהלך מעצר שווא אלים וברוטלי, ובהמשך אף ניסה לשבש חקירה • היום הודה השוטר במעשהו במסגרת הסדר טיעון ואחד מן הסעיפים בכתב האישום נמחק (חדשות, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
משיכת הפאות שנחשפה ב'כיכר' (צילום: באדיבות המצלם)

השוטר יעקב שטרית שתועד לפני כשנתיים מושך בפאותיו של מרדכי קרויזר, חרדי שהפגין בבית שמש נגד הריסת בית כנסת לא חוקי, ומאז ניסה לשבש את חקירתו, הגיע אתמול (שלישי) להסדר טיעון עם המחלקה לחקירת שוטרים, במסגרתה הודה והורשע בעבירה של תקיפה סתם ובתמורה נמחק מכתב האישום עבירת שיבוש החקירה.

כזכור, התיעוד שבו נראה שטרית מושך בפאותיו של קרויזר, במסגרת מעצר שווא, אלים וברוטלי, במהלך הפגנה שנערכה בעיר בית שמש נגד הריסת בית כנסת לא חוקי, נחשף ב"כיכר השבת" ועורר סערה עצומה. בעקבות הפרסום החליטה המחלקה לחקירת שוטרים להעמיד לדין את השוטר ונגדו הוגש כתב אישום בבית המשפט השלום בירושלים. היום, כאמור, בעקבות הסדר הטיעון, שונה כתב האישום.

על פי כתב האישום המקורי, שהוגש בזמנו על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, "ביולי 2019 במהלך פעילות משטרתית בבית שמש, בעת שהוביל עצור לניידת, לפת השוטר בפאת ראשו של המתלונן והמשיך בהובלתו לכיוון הניידת באמצעות משיכה בפאה.

"באותו היום, מסר הנאשם גרסה בפני חוקרת משטרה, במסגרתה מסר בכזב כי המתלונן התקיף אותו באגרופים ומכות לעבר פניו, שרט את החלק הקדמי של אמתו הימנית וחבל באמתו השמאלית. עוד מסר הנאשם בכזב בהודעה כי כאשר ניסה לעצור את המתלונן, שאר ההמון שהיה במקום תקף את הנאשם, בעט בו והלם בו באגרופים בראשו ובשאר חלקי גופו".

בכתב האישום צוין כי במהלך האירוע נחבל הנאשם ורגלו גובסה. בעקבות גרסתו הכוזבת של הנאשם, נפתח כאמור תיק פלילי נגד המתלונן, הוא נעצר ומעצרו הוארך על ידי בית המשפט. "במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין, בנוסף עשה הנאשם מעשה בכוונה לשבש הליך שיפוטי".

כתב האישום המחודש, הסעיפים על ניסיונות השיבוש נמחקו

קרויזר הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' להחלטה להעמיד את השוטר לדין ואמר: "אני מקווה שיהיה פה צדק, שילמד פה לקח לשוטרים אחרים, שיפחדו לעשות כזה דבר". הוא הוסיף וסיפר כי "הילדים שלי עד היום שואלים אותי איפה הייתי בשבת כשעצרו אותי, הם עדיין עם צלקת מאותו יום שישי".

בסרטון שנחשף ב'כיכר השבת', נראו רגעים מזעזעים ממעצרו של קרויזר, כאשר בעודו מובל אל הניידת, כשסביבו מספר שוטרים - ולמרות שאינו מתנגד כלל למעצר וצועד יחד עם השוטרים תוך שידיו כבולות בידיהם ללא אזיקים, לפתע - אחד הבלשים מושך בחוזקה בפאותיו.

התיעוד שחשף: העצור לא תקף שוטר

וכך, במשך שניות ארוכות, נראה הבלש מושך בפאותיו של מרדכי קרויזר כשראשו מתקפל בכאב ואינו מתנגד או נוקט בכל פעולה שהיא המצדיקה את ההתעללות האכזרית הזו - עד שהגיעו אל הניידת המשטרתית.

בשיחה עם "כיכר השבת", שחזר קרויזר בכאב: "הוא משך לי את שתי הפאות, זה היה אירוע מביש וכואב, אם הוא היה מושך עוד טיפה - הפאות שלי היו נקרעות. לא יכולתי לעשות כלום, גם לא להתנגד, כי אז היו אומרים שתקפתי שוטרים". לדבריו, "הרגשתי נורא מבוזה, הרגשתי שהיהדות שלי בסכנה, לא חוויתי אירוע כזה שמושכים לי בפאות, זה היה כואב ומבזה. זה ניסי ניסים שהכל צולם".

קרויזר סיפר ל'כיכר' מה עשה בזירת ההפגנה: "עמדתי עם אשתי והילדים סמוך לבניין של הבית שלי. ראיתי פתאום בלאגן גדול. התקרבתי למקום, בתוך המתחם של הבית שלי כדי לראות מה הבלאגן. השוטר התנפל עלי וזרק אותי על האדמה. אני לא זוכר בדיוק מה היה באותם רגעים, אבל הוא זרק אותי והתחיל להצליף לי מכות, ואמר לי 'אתה תמות היום', 'אתה תראה מה יעשו ממך'".

קרויזר משחזר את משיכת הפאות

אחד החרדים שהעיד במח"ש סיפר ל'כיכר השבת' את שראו עיניו: "יום שישי, זה היה בערך כשעתיים לפני שבת, שמעתי רעשים, אני גר ברחוב בן איש חי, שמעתי צעקות, מיד לקחתי את המצלמה ורצתי למקום, ראיתי את הבלגן אמרתי לעצמי שאני חייב לתפוס עמדה. נכנסתי לאחד הבניינים, דפקתי אצל אחד השכנים שגר בקומה גבוהה ואמרתי לו שאני רוצה לצלם במרפסת, משם התחלתי לצלם.

"פתאום, תוך כדי הצילום, ראיתי את כל הסיפור הזה איך שהאברך עומד בחניה ופתאום נטפלים עליו, צלמתי את האלימות לא חשבתי שזה יצא ככה, אני מכיר את האברך מהשכונה, אברך תמים שלא נוגע בזבוב, ממש אברך צדיק, מתפלל כל יום כמה שעות, מי שדיבר איתו יכול לראות את זה, ראיתי שנטפלים אליו, מרביצים לו מכות, העיפו אותו על הרצפה, ברוך השם מיד הצלחתי לשים את הפוקוס של המצלמה עליו וככה תיעדתי את כל המעצר".

לדבריו, "בשבת הגעתי לבית הכנסת וראיתי מודעה שמנסים להעליל עליו עלילות ומי שצילם שיעביר לועד אסירי ציון את הצילומים, מיד במוצאי שבת הבאתי להם את הצילומים, הם עברו על זה ואמרו שזה יציל את האברך. אני שמח שבגלל התיעוד שלי האברך יצא מכל הסיפור זכאי ולא יכנס לכלא לכמה שנים בגלל שקרים של שוטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר