ההפשרה הנרחבת ביהודה ושומרון

מתיחות מול האמריקנים • גנץ: "בונים פחות ביחס לנתניהו"

שר הביטחון בני גנץ ניסה להרגיע את הכעס בוושינגטון על החלטת משרד השיכון לקדם 984 יחידות דיור מעבר לקו הירוק, ואמר למזכיר המדינה: "נוביל צעדים שיחזקו את הרשות הפלסטינית" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנייה במאחז הבלתי חוקי אביתר (צילומים: הלל מאייר ותומר נויברג, פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ אמר אמש (שלישי) למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי היקפי הבנייה ביהודה ושומרון שיאושרו נמוכים מאלה שאושרו בתקופת ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו, וציין כי הוא יוביל צעדים מקבילים שיחזקו את הרשות הפלסטינית.

גנץ עמד על הצורך לבנות מעבר לקו הירוק בצורה "מדודה" ואמר ש"זו ממשלה שיש בה צרכים לשני הצדדים - ולא רק לפלסטינים".

שר הביטחון הוסיף ואמר למזכיר המדינה כי "יש צורך באיזונים ונמשיך לתאם את המדיניות שלנו עם ארצות הברית", ועדכן את ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד בפרטי השיחה.

עוד אמר גנץ לבלינקן כי ישראל תאפשר לעובדי היי-טק פלסטינים לעבוד בתחומי ישראל, כאחד מהצעדים שבירושלים עושים כדי לחזק את עוצמת רמאללה.

השיחה בין השניים התקיימה בעקבות הנחית שר השיכון זאב אלקין לשווק 984 יחידות דיור ביהודה ושומרון, ולאחריה אף פורסמה הודעת גינוי רשמית של ארצות הברית למהלך ממשלת בנט-לפיד.

כזכור, שר החוץ יאיר לפיד מתח בישיבת סיעתו ביום שני ביקורת על כך שלא היה שותף להחלטה לאשר את הבנייה בשטחים שמעבר לקו הירוק: "ביקשתי להיות בחדר בפעם הבאה כשמגיעים להחלטה כזו".

הודעת הבנייה לא יצרה רק משבר מדיני בין ירושלים לוושינגטון, אלא גם משבר פנימי סביב שולחן הממשלה, בין מפלגות הימין בה, לאלו משמאל. במרצ, למשל, זעמו על החלטת אלקין, חבר תקווה חדשה, לבנות ללא אישורם. הנהלת המפלגה פרסמה בטוויטר הודעת אזהרה לשותפות הקואליציוניות.

"הנהלת מרצ רואה בדאגה שורה של צעדים חד-צדדיים של שרים בממשלה בכל הנוגע למדיניות כלפי הפלסטינים בשטחים והרחבת ההתנחלויות. צעדים אלה מסכנים את עתידה של מדינת ישראל ואת האופק המדיני העתידי, והם חותרים תחת הבסיס עליו הוקמה ממשלת השינוי, בה שותפים יחד ימין ושמאל, שלא לשנות המצב בשטח באופן שמאיים על התפיסות הבסיסיות בכל צד. הנהלת מרצ קוראת ליו"ר מרצ, שרי המפלגה והסיעה בכנסת להבהיר זאת בפני ראשי הסיעות האחרות ולמנוע צעדים אלה", נכתב בהודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר