בועידת האקלים

ישראל ויותר מ-100 מדינות התחייבו: נפסיק לכרות יערות עד 2030

כמאה מדינות שמחזיקות בכ-85% מהיערות בעולם התחייבו לעצור את כריתת היערות - שפוגעות בסביבה ובבעלי חיים, בייחוד ביערות הגשם. בין המדינות המתחייבות: ישראל (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
השריפות באוסטרליה הביאו למותם של חיות רבות (צילום: Shutterstock)

105 מדינות במחזיקות בשטחן 85 אחוזים מכלל היערות על כדור הארץ התחייבו כי יפסיקו את כריתת היערות בתוך פחות מעשור - עד לשנת 2030.

הרשות הפלסטינית והודו סירבו לחתום על ההצהרה, אך ישראל ומדינות נוספות שמחזיקות בשטחי יערות גדולים חתמו על ההצרה, בהן ארה"ב, ברזיל, ספרד, קולומביה ועוד...

עד לשנת 2025, 12 מדינות התחייבו להעביר 12 מילארד דולר בכדי לסייע לשקם קרקעות ולצמצם את השריפות שפורצות יותר ויותר בשנים האחרונות. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שמארח את הועידה ואף חתם על העברת הכסף אמר כי "תהיה לנו הזדמנות לסיים את ההיסטוריה הארוכה של האנושות ככובשת הטבע, ובמקום זאת להפוך לאפוטרופוס שלה".

אחת הבעיות הגדולות היא שריפת יערות בעיקר באיזורים של יערות גשם, בכדי להגדיל את מרעה הבקר, מה שפוגע בספיגת הפחמן הדו חמצני, מה שמביא את הפחמן הזה לפגוע בכדור.

בנוסף, בגלל השריפות וצמצום היערות, בעלי חיים רבים שהיערות הם איזורי המחיה הטבעיים שלהם - מאבדים יותר ויותר משטח המחיה שלהם, מה שמביא למותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר