מתיחות עזה

אתיופיה: מורדים מאיימים לכבוש את הבירה

המורדים התיגרינים מאיימים לכבוש את אדיס אבבה, ובתגובה ראש הממשלה אביי אחמד, זוכה פרס נובל לשלום רק לפני שנתיים מאיים לקבור את המורדים בדם ובעצמות (בעולם)

מפגינים בארה"ב כנגד הטבח בתיגראי (צילום: שאטרסטוק)

המצב באתיופיה מחמיר, לאחר שהמורדים התיגרינים מאיימים לכבוש את הבירה אדיס אבבה ולהפיל את הממשלה. היום (חמישי) הגיע לאדיס אבבה השליח האמריקני המיוחד, ג'פרי פלטמן, בניסיון להביא את הצדדים לשביתת נשק, אך נראה כי מאמציו הולכים לעלות בתוהו.

הלחימה באתיופיה החלה כבר לפני כשנה, בין כוחות הצבא של אתיופיה לבין המורדים מחבל תיגראי, שהחליטו לקיים בחירות במחוז בניגוד להוראות הממשלה. המורדים נדחקו מהשלטון על ידי ראש הממשלה הנוכחי, אביי אחמד, לאחר שנים ארוכות בהן שלטו במדינה והם טענו כנגד החלטותיו.

בתחילה הצבא האתיופי כבש את הערים המרכזיות של מחוז תיגראי כולל בירת המחוז מקלה, אך לאחר מכן התאוששו המורדים וכבשו את העיר מחדש ואף פלשו למחוזות סמוכים כשהם מכוונים כעת עם כיבוש הכביש המהיר, לעיר הבירה אדיס אבבה שנמצאת במרחק 400 ק"מ.

עד כה נהרגו אלפים בלחימה ולמעלה מ-2 מיליון איבדו את בתיהם. התושבים במחוז נמצאים בסכנת רעב חמור והמצב ההומניטרי גרוע מאד לאחר ששום שיירה הומניטרית לא הוכנס למחוז כבר כמעט חודש. ישנם דיווחים על מעשי טבח המוניים והתקשורת המקומית משותקת לחלוטין כך שאין ממש מידע ברור על הנעשה באזור.

באופן אירוני, ראש הממשלה של אתיופיה שזכה רק לפני שנתיים בפרס נובל לשלום, איים באלימות קשה כנגד המורדים. בנאום במטה הצבא באדיס אבבה הבטיח: "הבור שנחפר יהיה עמוק מאוד, והוא יהיה המקום שבו האויב ייקבר, לא המקום שבו אתיופיה תתפרק. נקבור את אויבנו בדמנו ובעצמותינו, ונשיב לאתיופיה את תהילתה".

אביי אף כתב בדף הפייסבוק שלו כי יש "לקבור את האויב" אך פייסבוק הסירה את הפוסט בטענה שהוא מפר את המדיניות שלה משום שהוא מסית לאלימות. בעולם ביקרו את דבריו של אביי שנחשב להבטחה גדולה במערב כמי שאולי יצליח להשליט שלום בקרן אפריקה אך כעת מסית באופן חמור.

בינתיים ארה"ב ביטלה את המעמד של אתיופיה בכל הנוגע להסדר קידום התעשייה במדינה ומדובר בנזק חמור למדינה שמייצאת לארה"ב מידי שנה ב-300 מיליון דולר ומעתה תאבד את ביטול המכס לה זכתה כל עוד היא מקיימת ממשל ראוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר