חשיפת 'כיכר':

גרסת הרב של המוסלמי שהתחזה לחרדי

אחרי הסערה שהתעוררה בעקבות גילוי החתן המוסלמי שהתחזה ליהודי לחרדי - כפי שפורסם בפרסום ראשון ב'כיכר השבת', רב הקהילה הרב יוסי לאזרוב מגיב (חדשות עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תמונה בה נראה החתן (מחזיק תעודה) עם בני משפחתו (צילום: ללא)

גרסת הרב: אחרי הסערה שפרצה בעקבות גילוי החתן המוסלמי לבנוני שהתחזה לחרדי - כפי שפורסם בפרסום ראשון ב'כיכר השבת', רב הקהילה מגיב.

הרב יוסי לאזרוב, רב הקהילה אליה היה מקורב החתן כתב: "מרכז הסטודנטים היהודיים של חב"ד בטקסס פתוח לכל הסגל והסטודנטים היהודים כדי לחקור את היהדות", הבהיר, "בשנת 2018 החל סטודנט שהציג עצמו כ'אליהו' לבקר בבית חב"ד ובמוסדות יהודיים נוספים בקמפוס המקומיים ( ואף כיהן כנשיא באחד מהם), הוא היה מגיע מדי פעם לסעודות שבת בחב"ד, ולעתים רחוקות השתתף אף בשיעורי תורה".

בשנה שעברה הוא הכיר אישה מניו יורק הוא הציג את עצמו בפניה בטעות כשומר מצוות. "לשאלת האישה ובני משפחתה", כותב הרב, "הודעתי להם שהתנהגותו אינה משקפת את התנהגותו של יהודי שומר תורה ומצוות".

"האחריות הבסיסית של הרב בחתונה ומסדר הקידושין, היא לקבוע את מעמדם היהודי של בני הזוג ולוודא ששניהם יהודים, רווקים ורשאים להינשא זה לזה בהתאם להלכה היהודית", תקף הרב.

"בהתאם לכך, כשאביו של הרב המקדש - רב סורי מכובד בלייקווד, שאל אותי אם אליהו יהודי, הודעתי לו במפורש שאינני יודע ומי שמקדש יצטרך לעשות בירור מקיף ולאשר באופן עצמאי את מעמדו היהודי".

"את החתונה עצמה ערך בנו של הרב, מכיוון שאשתי ואני היינו בניו יורק מסיבות אחרות, הרב ביקש שנצטרף לחתונה", מסביר הרב לזרוב, "כיוון שלחתן לא הייתה משפחה שהשתתפה, לבקשת בני הזוג והרב, הולכנו אותם - אני ואשתי לחופה וחתמתי על הכתובה, אותה ניסח הרב, מעורבותנו התבססה על ההבנה שכרבנים מפקחים, הרב המקדש ואביו עשו את בדיקתם כדי לאשר את מעמדו היהודי של החתן", הבהיר.

לסיום כתב: "ליבנו עם האישה הזו, משפחתה וכל השאר שהונו על ידי האדם הזה כאן בטקסס ובניו יורק ובניו ג'רזי".

כזכור, הפרשה שהתפרסמה מוקדם יותר היום (שני) עוררה סערה רבה, על פי הדיווח, חתן בארה"ב שנהג והתלבש כיהודי חרדי לכל דבר התגלה כמוסלמי לבנוני, " בשלב מסוים הגיעו האחים של הכלה לבית הזוג הצעיר, וראו שלושה דרכונים עם שמות שונים - כולם נושאים את פניו של החתן. כמו כן התגלו תמונות שבהם הוא נצפה בחזות מוסלמית עם אנשים נוספים - ככל הנראה בני משפחתו האמיתית. באותו רגע דאגו הרבנים שהכלה תעזוב מיידית את הבית", תיאר לכיכר אחד המעורבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר