בהסכמה או בהפרה

שקד וטאהא שוב מתעמתים: חוק החשמל שונה?

יו"ר ועדת הפנים וואליד טאהא שינה סעיפים בחוק החשמל כך שבתים ערביים נוספים יאושרו, ושרת הפנים הודיעה שתפעל להפילו • בשעה זו: מו"מ בין שקד למנסור עבאס (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Gershon Elinson/FLASH90)

חוק החשמל, שמשמעותו היא הכרה בבתים שנבנו בצורה בלתי חוקית ע"י חיבור רשמי לחשמל ולא פיראטי, מסעיר את הקואליציה כבר שבועות. עבור רע"מ, שמחזיקה את ממשלת בנט-לפיד מבחינת הרוב בכנסת, זהו חוק חשוב לבוחרים, שרבים מהם חיים בנגב במבנים בלתי חוקיים. מנגד, עבור הצד הימני בממשלה, ובעיקר עבור שרת הפנים איילת שקד, זהו חוק בעייתי שצריך לרסנו.

לאחר משא ומתן ארוך, שכלל איומים מצד יו"ר ועדת הפנים, וואליד טאהא מרע"מ, הוחלט על קידום החוק במידה בינונית: חלק מהבתים יקודמו, ובצורה שמונעת קידום בתים חדשים והכרה אינסופית.

הבוקר (שני), בדיון בוועדת הפנים של הכנסת, התברר כי וואליד טאהא הכניס שינויים לחוק, שמקלים על בעלי בתים נוספים: לפי ההצעה החדשה, יתאפשר חיבור לחשמל גם למבנים שנבנו אחרי חוק קמיניץ, נכללו מבנים שאינם למגורים ורשות מקומית תוכל להגיש בקשה ולא רק בעל הבית.

הצעה זו הגיעה שלא בהסכמת שקד, והזעם בלשכת שרת הפנים גבר, מכיוון שהיא בניו יורק וזה נראה כ"מחטף", עד שלשכתה הודיעה: "השינויים לא רלוונטים, זה לא מוסכם. החוק לא יגיע להצבעה בנוסח הזה". כאן יש לציין כי היועמ"ש בוועדת הפנים אמר שהנוסח הוא לאחר הסכמות שהושגו עם הממשלה, ושעל בסיסם הוא נוסח.

כעת, כדי למנוע פיצוץ בקואליציה, מתנהלות שיחות טלפונית בין שרת הפנים איילת שקד ליו"ר רע"מ מנסור עבאס, בניסיון להגיע להצעה מוסדרת.

יו"ר ועדת הפנים וואליד טאהא מסר ל'כיכר השבת' כי "חוק החשמל יעבור כפי שהוא הופיע בוועדה. לגבי מועד ההצבעה במליאה - זה בדיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר