בעקבות חשיפת 'כיכר'

בשורה לעולם התורה: הסתיימה האפליה נגד אברכי הכולל

במשרד החינוך נענו לבקשת ראש הכוללים, לאפשר לאברכים שאין ברשותם 'תו ירוק' למידה מרחוק, כמו במוסדות חינוך אחרים • אבוטבול: "מציין לטובה את עמוס צייאדה" | מעקב 'כיכר השבת' (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
למידה מרחוק בזמן קורונה (צילום: ארכיון 'כיכר')

אפליית 'התו הירוק': ביום שני השבוע פורסם ב'כיכר השבת', הטענות של ראשי כוללים, שהסבירו שמשרד החינוך מפלה אותם וגורם להם לאבד תקציבים - שלא על פי החוק והתקנות של משרד החינוך עצמו. לאחר פרסום הידיעה, במשרד החינוך לקחו צעד אחורה ושלחו מכתב הבהרה לראשי ומנהלי הכוללים.

כזכור, האפליה הייתה פשוטה, כל אברך שאין לו תו ירוק, לא יכול היה ללמוד מרחוק (כמו סטודנט) וגם לא היה יכול לבוא וללמוד בכולל - כאשר משרד החינוך לא הציע פתרון, ואם לא די בכך, משרד החינוך החל לתגבר בשבוע האחרון את הביקורות בכוללים, ואף היו כמה שנפסלו.

הטענה של ראשי הכוללים כלפי משרד החינוך הייתה, אנחנו לא יכולים לזרוק אברכים שאין להם תו ירוק משלל סיבות (הסיבה העיקרית היא בריאותית) ואנחנו גם לא יכולים שיפסלו לנו את תקציבי הכולל. ראשי הכוללים ביקשו, שיחזירו את הלמידה מרחוק, כפי שהייתה בזמן הקורונה (ואז גם הייתה אפשרות למשרד החינוך לפקח על הלמידה מרחוק - כפי שדווח כאן. ח"ב)

לאחר פניית 'כיכר השבת' למשרד החינוך, ראש האגף למוסדות תורניים עמוס צייאדה, התגייס לעזור לאברכים ואכן במשרד החינוך הוציאו אמש הודעה לראשי הכוללים בה נכתב כך: "נבקש להודיעכם כי שרת החינוך חתמה על תיקון למבחני התמיכה לפיו מוסד תורני נתמך, שאינו יכול לקיים לימודים סדירים במבנה באתר שדווח על ידו, לכלל תלמידיו או לחלקם בשל אילוצים ומגבלות הנובעים ממגפת הקורונה, יגיש בקשה לקיים למידה מרחוק בעבור אותם תלמידים, ובלבד שהם שוהים בארץ".

למידה מרחוק בזמן קורונה

צייאדה אף הסביר במכתב איך לעשות זאת: "יש להגיש את הבקשה לאגף לכתובת מייל: il.gov.education@mt בצירוף תכנית לימודים מיוחדת עבור התלמידים בגינם מבוקשת למידה מרחוק, בהתאם לדרישות התיקון. מוסד שבקשתו תאושר, התלמידים הלומדים בתכנית המיוחדת יהיו זכאים לתמיכה כיתר התלמידים הלומדים פיזית באתר המוסד", כאשר במילים פשוטות, משרד החינוך מסביר כי האפליה נגמרה ומתכונת הלימודים מרחוק, יהיו תקפים גם לכוללים, ולא יוכלו לפסול את התקציב של הכולל, במידה ולא יהיו מספיק תלמידים הלומדים במקום.

חבר הכנסת משה אבוטובול מש"ס, שקרא את הכתבה ב'כיכר השבת', התגייס לעזור לאברכי הכוללים וכפי שפורסם אתמול, גם כתב מכתב לעמוס צייאדה, ראש האגף התורני במשרד החינוך.

היום, אומר ח"כ אבוטבול בשיחה עם 'כיכר השבת': "בשיחת עבודה מעמיקה שקיימתי עם מר עמוס צייאדה הובהר לי שכל מוסד זה נהלים אחרים, ואכן הוא יכבד כל ראש כולל שירצה ללמוד בלמידה מרחוק, אבל צריך טכנית בקשה פורמלית ולהציג מה ילמדו באותו העת במוסד: דפים, סוגיות, סימנים, סעיפים".

"זה לא משהו מסורבל", מדגיש אבוטבול, "אבל הכי חשוב שהודיע שיאשרו את כל מי שיבקש. באוניברסיטאות הכללים הטכניים שונים. הוא ישמח להסביר ולהרחיב לראשי הכוללים שיפנו אליו בנושא. כמו כן אמש הוצאו הכללים והנהלים המדויקים והעדכניים בחתימת השרה ד״ר יפעת שאשה ביטון והופצו לכוללים שהמתינו למסמכים אלו".

"אני חייב לציין בתגובתי זו", מוסיף אבוטבול, "שבדיוק לפני שנה הובלתי בס"ד מאבק עיקש מול משרד האוצר, משרד המשפטים, רשם העמותות, משרד החינוך, וועדת הכספים ומליאת הכנסת ע"מ שישיבו כמיליון ש"ח ל-5 עמותות של כוללים יקרים שבהם לומדים מאות אברכי משי, שעקב הקורונה איחרו במועד הגשת הניהול תקין והפסידו את התמיכה. מחובתי לציין לטובה את מר עמוס צייאדה שאז נעמד לצידי ופעל מאוד לזירוז ואישור קבלת הכספים ועל כך אז והיום שוב הודיתי לו בשם האברכים וראשי הכוללים".

כך או כך, עדיין לא ברור האם מוסדות שכבר נפסלו בשבועות האחרונים, בשל מחסור בתלמידים שלא היה להם תו ירוק, יקבלו את הכסף רטרואקטיבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר