"מודים לבורא עולם"

מורדי ונטלי אקונין שוחררו מהכלא הטורקי ונחתו בישראל

ראש הממשלה ושר החוץ הודיעו כי לאחר פעילות מאומצת מול הממשל הטורקי, בני הזוג מורדי ונטלי אקונין שוחררו מהכלא • בני הזוג נחתו הבוקר בישראל • "מודים לבורא עולם, אין על הקב"ה" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בני הזוג לאחר הנחיתה בישראל (צילום: משרד החוץ)

לאחר למעלה משבוע מאז שנעצרו לאחר שהצטלמו על רקע ארמונו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, והואשמו בריגול מדיני וצבאי, בני הזוג מורדי ונטלי אקונין שוחררו הלילה (חמישי) ממעצר בכלא הטורקי ובשעה 06:24 נחתו בישראל.

בני הזוג שוחררו כבר אתמול בשעה 16:40, אך הדבר נשמר בסוד בכדי למנוע דרמות של הרגע האחרון. גורמים מדיניים אף פעלו כדי לטשטש את השחרור ופרסמו אתמול הקלטה של האם מדברת עם בנותיה כביכול מהכלא הטורקי. רק לאחר עלייתם למטוס, הדבר הותר לפרסום. מי שניהלו את עיקר השיחות היו אלו אנשי המוסד ומשרד החוץ.

עם ההגעה לביתם במודיעין, אמרה נטלי: "נקודם כל אני רוצה לומר תודה לבורא עולם, אין על הקדוש ברוך הוא, בזכותו אנחנו פה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, שוחחו הבוקר עם משפחת אקונין, שהמתינו בשדה התעופה לנחית בני הזוג. בנט אמר בשיחה: "שירז, בוקר טוב. נהדר לדבר איתך שוב. את רואה, אמרתי לך שאנחנו עושים הכל, ובאמת עשינו הכל. את היית שותפה נהדרת. האיפוק של המשפחה היה חיוני מאוד בימים האלה. תמסרי חיבוק בשמי לאופק הקטן. הנה, אמא ואבא חוזרים הביתה".

בני הזוג במטוס בדרכם לישראל (צילום: משרד החוץ)

לפיד הוסיף בשיחה עם בני המשפחה: "שירז וערן וכל המשפחה, אתם מדהימים. אני מתרגש איתכם, ליווינו אתכם כל השבוע, הבטחנו שנעשה הכל כדי להחזיר אותם אליכם והנה הם בדרך הביתה. חבקו אותם חזק גם מאיתנו".

בהודעה מיוחדת מטעם בנט ולפיד נמסר: "לאחר מאמצים משותפים מול תורכיה, בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין שוחררו ממעצר והם עושים את דרכם לארץ ברגעים אלה. אנחנו מודים לנשיא תורכיה ולממשלתו על שיתוף פעולה ומקבלים בברכה את הזוג אוקנין.

"אנו מבקשים להביע את הערכתנו הרבה למשפחת אוקנין על עמידה איתנה במצב המורכב ועל שיתוף פעולה פתוח וחם עם משרד החוץ".

בסיום ההודעה הוסיפו ראש הממשלה ושר החוץ: "תודה מיוחדת לנשיא המדינה הרצוג על פעילותו למען השבתם הביתה".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר: "נטלי ומורדי - כמה טוב שבאתם הביתה. מחבק אתכם ואת משפחתכם בחום. מברך את ראש הממשלה ושר החוץ וכל העוסקים במלאכת פדיון האסורים להשבתם של הזוג אוקנין הביתה. אני מודה לנשיא תורכיה ולממשלתו על שיתוף הפעולה".

שירז, בתה של נטלי, אמרה הבוקר: "אנחנו בשיא ההתרגשות שלנו. אנחנו בלי מילים כאן, אנחנו בעננים, אני רק רוצה להודות למדינה המופלאה שלנו שעשתה את הכל והייתה איתנו כל הזמן".

הבת הוסיפה: "תודה לטורקים ששחררו אותם. תודה לכל מי שעמד והיה לידנו, אנחנו בלי מילים כל כך מתרגשים ומחכים להם פה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר