בנט ישוחח עם ארדואן

שלב אחר שלב: כך שוחררו בני הזוג אוקנין מהכלא הטורקי

רה"מ צפוי לשוחח במהלך היום עם נשיא טורקיה, ולהודות לו על שחרור הישראלים, שכבר נמצאים בביתם • מתי שוחררו בני הזוג, מדוע לא עורבו גורמים מדיניים? | שלב אחר שלב של השחרור (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא טורקיה ארדואן (צילום: שאטרסטוק)

סוף טוב הכל טוב: שחרור בני הזוג אוקנין, שהתקבל כבר אתמול בצהריים, אך דבר שחרורם נשאר באיפול עד לנחיתתם בנתב"ג הבוקר (חמישי), המהלך הסיר את החשש ממשבר מדיני מתמשך בין ירושלים ואנקרה.

כעת, כשבני הזוג כבר שבו למשפחתם ולביתם במודיעין, ולאחר שהובהר כי ישראל לא שילמה שום מחיר מדיני בעבורם, ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי לשוחח כבר היום עם נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, ולהודות לו על שחרור הישראלים.

במהלך היום צפויה שיחה נוספת, בין בני הזוג אוקנין, לראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד.

כמו כן, הבוקר נמסר לשרי הממשלה כי לא ניתן שום דבר בעבור שחרור בני הזוג, וכי השחרור נבע מההבנה המשותפת שאין סיבה להמשיך להחזיק בבני הזוג. השרים התבקשו להודות לטורקים במהלך הראיונות השונים ולהבהיר כי "אין שינוי בהנחיות הנסיעה לטורקיה".

מהלך שחרור בני הזוג: ב'וואלה' דווח כי במגעים לשחרור בני הזוג לא היו מעורבים מגעים מדיניים, אלא שיחות בין הממונה הישראלי למקבילו הטורקי וכן שיחות בין ראש המוסד הישראלי לטורקי.

מלכתחילה, כך על פי הדיווח, הטורקים הבהירו כי אין להם עניין לפתח את זה לתקרית מדינית, אלא שמדובר בתקרית מקומית, שצריך למצוא דרך לפתור אותה. בישראל, פעלו לבד ולא ערבו גורמי חוץ במהלך ניסיון השחרור.

יועצו הבכיר של נשיא טורקיה, איברהים קאלין, עדכן כבר ביום רביעי בצהריים את הממונה הזמנית על שגרירות ישראל באנקרה, אירית ליליאן, כי התקבלה החלטה לשחרר את שני הישראלים. משרד החוץ הודיע על כך מייד לבני המשפחה וביקש מהם לשמור על חשאיות.

תיעוד מרגש: מורדי ונטלי נוחתים בישראל (צילום רשות שדות התעופה)

המסר שהגיע מיועצי ארדואן לממונה על שגרירות ישראל באנקרה היה כי מדובר ב"תקרית מקומית שהסתבכה" וכי אין שום מוטיבציה מדינית מאחורי האירוע או "הכוונה מלמעלה"

במהלך כל המגעים לשחרור בני הזוג לא היו מגעים ישירים בדרג המדיני בין הצדדים, והטורקים לא דרשו כל מחיר מדיני על שחרורם, זאת לאחר שבישראל החליטו שלא לערב אף מדינה שלישית במגעים ולפתור את הנושא בצורה ישירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר