הרצח ב'שובו בנים'

המעצר הדרמטי של ראש העיר החרדי: כל מה שניתן לספר

התפתחות משמעותית בפרשת הרצח ב"שובו בנים", עם מעצרו של ראש העיר החרדי בחשד לרצח וקשירת קשר לביצוע פשע • מחר הוא יובא להארכת מעצר • 'כיכר' עם כל מה שניתן לספר (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ראש העיר שנעצר היום (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

פרשיית הרצח ב'שובו בנים': מוקדם היותר היום (ראשון) נחשף לראשונה על מעצרו של ראש עיר חרדי מוכר החשוד שהיה מעורב בפרשה.

לאחר הפרסום ב'כיכר השבת', במשטרה פרסמו על המעצר של ראש העיר החשוד במעורבות ברצח בעת שהיה נער - לפני 30 שנים, ועדכנו כי נעצר חשוד נוסף הקשור לרצח של אברהם אדרי.

"בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרו במהלך היום שני חשודים נוספים, זאת בחשד למעורבותם בתיקי רצח והיעדרות הנחקרים במשטרה מזה למעלה מ-30 שנים. מעצרים אלו מצטרפים למספר מעצרים שבוצעו בשבועות החולפים במסגרת חקירת אותם תיקים", נמסר מהמשטרה.

לאחר מעצרם של השניים - ביניהם ראש העיר החרדי, הם הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים ומחר (שני) הם יובאו בפני בית המשפט, שם תבקש המשטרה את הארכת מעצרם.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מעצר ראש העיר בוצע בעיר אותה הוא מנהל - בשעות הבוקר המאוחרות, והוא היה מופתע מאוד מהמעצר. מה שלא ניתן לפרסם במסגרת הצו, הוא - מי היה זה, שנזכר בראש העיר ודיווח על כך למשטרה.

ראש העיר נחקר במשך מספר שעות ובסיום החקירה, המשטרה החליטה לעצור אותו ומחר תבקש את הארכת מעצרו בבית המשפט.

יצוין, כי ראש העיר נבחר לראשות העיר בעיקר בזכות התמיכה הציבורית הנרחבת של אחד החשודים בפרשה שמעצרו הוארך מספר פעמים.

כיום, לאותו ראש עיר אין קשר לחשוד בפרשה שתמך בו, והקשר נותק לפני מספר שנים.

כך או כך, החשד כנגד ראש העיר, שהיה קטין בעת הרצח - זה מעורבות לכאורה ברצח וכן חשד לקשירת קשר בפרשה.

ערך הדין אריאל עטרי, סנגורו של ראש העיר מסר בתגובה: "לראש העיר אין שום קשר לפרשה החמורה, ואין לו מושג איך שמו שורבב לסיפור המזעזע. הקשר שלו לאירוע, דומה לקשר שלו לרצח ארלוזרוב".

מדובר, כזכור, בתיקים שהסעירו את המדינה בשנות ה-80 וה-90. הראשון הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרים השלושה, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, גם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב'כיכר השבת' כי חוקרי משטרה בלבוש אזרחי וחוקרי זיהוי פלילי נצפו לאחרונה באתרים שונים בעיר ירושלים וסביבתה, כפעילות שמסתמנת עד כה כאיסוף ראיות במסגרת חקירת תיק רצח שארע לפני עשרות שנים בירושלים או בסמוך לה.

בחודשים האחרונים נעצרו כמה בחשד למעורבות בפרשה, בהם בנו של חבר כנסת לשעבר וכן מנהיג 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד.

ל'כיכר השבת' נודע החקירה נמצאת בשלבים מתקדמים, וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים עובדים ללא הפוגה במטרה למצות את החקירה ולסיים אותה במהירות האפשרית.

היום הוארך בבית המשפט, לבקשת צוות החקירה, פעם נוספת מעצרו של אחד מהחשודים בשמונה ימים נוספים במסגרת חקירת תיקי רצח והיעדרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר