הממשלה החדשה בגרמניה

שרת החוץ בממשלה המסתמנת בגרמניה קראה לא למכור צוללות לישראל

חודשיים אחרי הבחירות במדינה, קואליציה חדשה קורמת עור וגידים, ויו"ר המפלגה הירוקה, אנאלנה ברבוק צפויה להתמנות לשרת החוץ. בעבר קראה לא למכור צוללות לישראל (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock, דובר צה"ל)

הקואליציה המתהווה בגרמניה: אחרי שנים רבות בהן כיהנה הקנצלרית אנגלה מרקל והודיעה על פרישה, בגרמניה נערכו בחירות בהן אולף שולץ, מהמפלגה היריבה למרקל, זכה בבחירות ומקים בימים אלה קואליציה שמלאת הרכבתה אמורה להסתיים בקרוב.

כעת מסתמן כי שולץ, איש המפלגה הסוציאל דמוקרטית (SPD), שכאמור צפוי להיות הקנצלר הבא - יקים קואליציה שמכונה 'קואליציית רמזור', בה חוץ ממפלגתו, יהיו בקואליציה שתי מפלגות נוספות (שהקימו מעין 'ברית אחים'), המפלגה הירוקה והמפלגה הדמוקרטית החופשית.

במסגרת הקואליציה המסתמנת אנאלנה ברבוק יושבת ראש המפלגה הירוקה, צפויה להתמנות לתפקיד שרת החוץ הבאה. לברבוק מיוחסות מספר אמירות בעייתיות נגד ישראל, ביניהן אמירה משנת 2018 בה אמרה כי היא בעד שגרמניה תחדול למכור לישראל צוללות. ברברוק טענה אז, כי לדעתה אסור למכור צוללות וציוד צבאי למדינות שנמצאות ב'איזורי משבר'.

דוברתה של ברברוק טוענת כי האמירה נאמרה על רקע 'פרשת הצוללות', וכי היא בעצם בעד "להמשיך ולדון עם ישראל בנוגע להמשך שיתוף פעולה צבאי בין המדינות".

בנוסף, בזמן 'שומר החומות', גינתה את האלימות של חמאס כלפי ישראל, אך הוסיפה כי "ספירלת האלימות חייבת להיפסק", מה שגרר זעם רב בנוגע לטענה זו, ובכירים בהם עורך עיתון נחשב בגרמניה 'די וולט' טענו כי מדובר ב"בורות ונאיביות" וכי החמאס הוא האשם הבלעדי.

לצד ברבוק, חשוב לציין, שולץ יעמוד כאמור במשרת הקאנצלר, שעד כה דווקא דיבר טובות על ישראל ואמר בעבר בריאיון לעיתון 'גלובס' כי אהב את ישראל עוד משנות השמונים אז 'חרש את האוטובוסים ברחבי ישראל'.

בנוסף, שר הכלכלה המסתמן הוא רוברט האבק, העומד בראשות המפלגה הירוקה לצד ברבוק.

לצד זאת, כריסטיאן לינדנר, יו"ר המפלגה הדמוקרטית החופשית צפוי להיות שר האוצר הבא בגרמניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר