לאחר הביקורת

שכר החיילים יגדל בחצי מהחודש הבא

לאחר ביקורת שהודהדה, שרי האוצר והביטחון סיכמו על העלאה משמעותית בשכר החיילים, אך כזו שעדיין רחוקה משכר המינימום, שתיכנס לתוקפה בתחילת 2022 (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן וגנץ סיכמו (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הביטחון בני גנץ סיכמו על העלאת דמי הקיום של החיילים ב-50%, החל משנת 2022, כך פרסמו הבוקר (שלישי) לשכותיהם.

ע"פ ההחלטה, שהגיעה לאחר ביקורת רבה באשר לעובדה ששכר החיילים לא עלה בתקציב המדינה שאושר, יועלו דמי הקיום של כלל הלוחמים לכ-2463 ש"ח, של תומכי הלחימה לכ-1793 ש"ח ושל החיילים העורפיים לכ-1235 ש"ח. עלות ההחלטה לקופת המדינה תהיה כ-900 מיליון ש"ח לשנה.

זו עלייה משמעותית, של 50%, מהשכר שמקבלים היום לובשי המדים בסדיר. לוחמים מקבלים 1642 ש"ח, תומכי לחימה מקבלים 1195 ש"ח ועורפיים מקבלים 823 ש"ח בלבד.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "זו החלטה שעושה צדק עם אלו שמשרתים, ובעלת השלכות משמעותיות על בניין הכוח בצה"ל והמשך קיומו כצבא העם. מדובר בצורך לאומי, שמתחבר לצורך להביא רפורמה רחבה בשירות בצה"ל. לצד התוספת בתקציב, נמשיך לדאוג לכל החיילים, נרחיב את מעגל המתגייסים ונחזק את החיילים מהאוכלוסיות המיוחדות שזקוקים לסיוע נוסף".

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "החלטה זו מביאה לידי ביטוי את האחריות והחובה שלנו כהנהגה כלפי אלו שתורמים למדינה ומבטאת מדיניות של שינוי סדרי עדיפויות שהממשלה הזו מובילה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי, שהיה חלק פעיל במו"מ בין משרדי הביטחון והאוצר, בירך: "צבא העם הוא הערובה לביטחון המדינה ועלינו להוקיר את החיילים והמשרתים בו. ההחלטה על העלאת דמי הקיום לחיילים היא חלק משמעותי מתכנית רחבה לטיפול בחיילי החובה מיום גיוסם עד ליום שחרורם ומעבר לכך. תרומתם של חיילי צה"ל ראויה להערכה רבה, והעלאת דמי הקיום היא ביטוי נוסף לכך. נמשיך לפעול על מנת להבטיח תנאי שירות הולמים ותגמול ראוי עבור חיילי צה"ל ומשרתיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר