מסע משעשע

הטעויות הגדולות בנאומי המנהיגים - שכמעט עלו ביוקר

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, התבלבל השבוע במהלך נאום, וחוסר היכולת להמשיך ולתפקד - הפך את הסרטון מהנאום לויראלי בכל העולם; חזרנו אל הנאומים הכי מבולבלים שיש (מגזין)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שא, מרים אלסטר, יונתן זינדל, מארק ישראל סלם, פלאש 90, לע"מ)

סערה של ממש התחוללה השבוע ברשת לאחר שראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הסתבך במהלך נאום שנשא, לאחר שדפי הנאום התערבבו לו. צמד המילים 'Excuse me' (תסלחו לי) נאמרו הרבה מאוד פעמים, מה שהפך את הסרטון לויראלי מאוד. לכבודו וכדי שלא ירגיש לבד, חזרנו אל הנאומים הכי מבולבלים שיש.

ג'ונסון בנאומו המבולבל (צילום: סי בי איי)

הנאום המגומגם ב'קול ישראל' שעורר חרדה אצל אזרחי ישראל

המבוגרים שביננו, זוכרים ודאי את הניסים שאירעו במלחמת ששת הימים, וחלקנו אף למד על תקופת הלחץ שהייתה במדינה בתקופה שלפני המלחמה, שכותנה 'תקופת ההמתנה'.

במהלך התקופה, ראש הממשלה לוי אשכול נשא נאום בשידור חי לאומה, שמטרתו הייתה להעלות את המורל ולהוריד את החשש הכבד לגורלה של המדינה הצעירה.

הנאום, שנכתב במקור על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה יעקב הרצוג (דודו של הנשיא הנוכחי יצחק הרצוג), עבר שורת תיקונים בכתב יד בידי שר ההסברה גלילי.

הנאום שהגיע כתוב בצורה לא מסודרת אל האולפן שבו ישב ראש הממשלה, הביא את אשכול להתבלבל לא אחת במהלך הנאום. וכך, ראש הממשלה התבלבל ופשוט גמגם, ורעש רשרושי העברת הדפים נשמע היטב במהלך נאומו.

הנאום עורר חרדה שאין מנהיג אמיתי שלא חושש, וישראל עשויה להגיע למלחמה ללא קברניט. אכן ידוע שסוף טוב הכל טוב ובחסדי שמיים במלחמה מהירה ישראל הכתה במכת מחץ את מדינות האויב - אך קטעי הגמגום, נחתכו מהנאום המלא, ולא ניתן למצוא הקלטה של הגמגום עצמו.

נשארים מאוחדים

הבחירות של שנת 2015 היא אחת ממערכות הבחירות המסעירות שהיו בישראל. היה זה כאשר יצחק הרצוג, יו"ר 'המחנה הציוני', רצה לתפוס את כסאו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו.

במהלך עימות לא צפוי בתכנית 'פגוש את העיתונות', השיב הרצוג לנתניהו כי הוא 'ישמור על נתניהו מאוחדת', במקום על ירושלים. הבלבול הזה, המשיך ואף הגביר את תדמית ה'לף לף' שיוחסה להרצוג על ידי חוגים מסוימים. וכך, בסופו של דבר, הרצוג הפסיד את הבחירות.

בוריס מי?

עוד בספר מלכים מוזכרת האמירה 'אל יתהלל חוגר כמפתח'. במהלך אחד מסבבי הבחירות לכנסת בהן הגחיך ראש הממשלה לשעבר נתניהו את יריבו בני גנץ כ'גמגמן', נתניהו עצמו התבלבל.

הבלבול חל לאחר שבפתח ישיבת ממשלה סיפר לעיתונאים על ביקורו בבריטניה - ובמקום לספר על הפגישה עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, אמר נתניהו כי הוא נועד עם בוריס ילצין, מנהיגה לשעבר של ברית המועצות - שכבר מזמן נמצא בעולם שכולו טוב.

נתניהו - נועד עם ילצין או ג'ונסון (צילום: יניר קוזין, גלי צה"ל וערוץ כנסת)

נאום השיעולים

כמובן שלסיום לא שכחנו את הנאום של מזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה, נאום שנשא במהלך השנה האחרונה בו לא הצליח לעצור את השיעולים - מה שהעלה סימני שאלה בנוגע לבריאותו.

(באדיבות 'כאן חדשות הערב')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר