אמירה מסעירה

אלקין נוקם בחרדים בגלל ליצמן? • צפו בדבריו

שר השיכון זאב אלקין נשאל בוועדת הכלכלה ע"י ח"כ יעקב אשר מדוע ביטל את תוכנית הדיור בקרית גת לחרדים, והשיב כי "ליצמן סירב להיפגש איתי" • צפו בחילופי הדברים (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

מצוקת הדיור בחברה החרדית הולכת וגואה, ולפחות החלטת ממשלה אחת שנויה במחלוקת יכולה רק להעמיק את הבעיה: שר השיכון זאב אלקין ושרת הפנים איילת שקד ביטלו את החלטת השרים הקודמים, יעקב ליצמן ואריה דרעי בהתאמה, על בניית שכונת מגורים לחרדים בקרית גת מערב, עבור כ-10,000 משפחות.

בדיון בוועדת הכלכלה שנערך היום (שלישי), בו הציג את תוכנית משרדו לשנה הקרובה, נשאל שר השיכון מדוע ביטל תוכנית זו.

היה זה כאשר חבר הכנסת יעקב אשר אמר לשר אלקין: "לציבור שלנו אין פתרונות דיור בערים המעורבות כי ראשי ערים מונעים הקמת שכונות לחברה החרדית. קרית גת מערב היה הפתרון היחיד לחרדים אבל גם את זה ביטלת. אם לא תייצרו פתרונות לחרדים זה ישפיע לרעה על כל השוק".

ח"כ אורי מקלב תקף גם הוא: "היה פתרון בקרית גת, מדוע ביטלת את זה? האם אתה לא חושב שהחרפת מצוקת הדיור החרדי משפיע על מחירי הדיור הארציים? אלפי משפחות גרים בדירות בהם אין מקום לילד שלהם לזחול!".

בסוף הדברים שאל אשר את אלקין האם הוא לא מחויב לקיים את תוכניות הממשלה הקודמת, כחלק מעיקרון "הרצף השלטוני", וקיבל תשובה מקוממת מאלקין: "אני בעד רצף שלטוני ורציתי לעשות חפיפה עם שר השיכון הקודם ליצמן אבל נעניתי בסירוב".

תשובה זו הכעיסה את הנציגים החרדים שהיו בוועדה. יעקב אשר תהה: "אז עכשיו אתה פטור? חבל שהיועץ המשפטי של המשרד שלך לא שומע את זה". ישראל אייכלר אמר: "אני ממש מודאג שזכויות האזרח החרדי תלויות בקשר שלך עם השר הקודם".

השר זאב אלקין התפאר בכך ששכנע את ראש עיריית עכו לבנות לחרדים, אך מכיוון שזה לא מספק ולדרישת חברי הכנסת החרדים, הודיע יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון מכחול לבן, על דיון מיוחד למצוקת הדיור בחברה החרדית: "דורש ממשרד השיכון להציג לנו בתוך חודש תוכנית מסודרת עם נתוני חוסר ופתרונות מותאמים לחרדים. יש תופעה חמורה בישראל שראשי עיר אומרים שכף רגלו של חרדי לא תדרוך אצלם. זה מגונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר