תיק הרצח המסעיר

השמות והפרצופים שמאחורי המעצרים: עכשיו ניתן לפרסם

אחרי שבועות של עלטה, הותר לפרסום: אלו שמות שלושה מהמעורבים בפרשיית הרצח • כל הפרטים על העימות עם החוקרים, על ההפללות ועל המעידה בלשון שהובילה להפללה עצמית (חדשות, ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מימין לשמאל: צוקר ושרביט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תיק החטיפה והרצח שמסעיר את המדינה בחודשים האחרונים, אחרי למעלה מ-35 שנה ושנחשף ב'כיכר השבת': שופט בית המשפט התיר היום (שני) לפרסום את שמות שלושה מהחשודים המרכזיים בתיק הרצח.

כלי התקשורת ביקשו אישור לפרסם את שמות כל החשודים, אולם חלק מן החשודים הגישו ערר על פרסום השמות. לבסוף התיר השופט לפרסם רק שמות של שלושה מהם, כאמור.

האחד הוא ברוך שרביט. לטענת המשטרה, שרביט היה שותף באופן אקטיבי בחטיפה וברצח של הנער ניסים שטרית בירושלים. שרביט עומת במהלך החקירה עם מנהיג הקהילה הרב אליעזר ברלנד, החשוד במעורבות ברצח אף הוא, שאמר לו כי עליו 'לפתוח את הפה' ולדבר.

בהוראתו של הרב ברלנד, ובשונה משאר הגורמים, מסר שרביט גרסה לפני החוקרים באשר להשתלשלות האירועים ושיתף פעולה עם החוקרים, ואף התוודה והפליל אחרים.

השני שהותר שמו לפרסום הוא צבי צוקר, חתנו של הרב ברלנד. צוקר הוא זה שעמד, על פי החשד, בראש 'משמרות הצניעות' של קהילת 'שובו בנים' באותם שנים שבהם נרצחו ניסים שטרית ואברהם אדרי. כיום צוקר כבר לא שייך לקהילת שובו בנים.

במהלך החקירות מסר צוקר גרסה חלקית בכל הקשור לתיקי הרצח. כך נחשף בידי המשטרה במהלך הדיונים על הארכת מעצרו. במהלך אחת החקירות כשל צוקר בלשונו, כאשר אמר 'הגענו' ובכך הפליל את עצמו.

צוקר הודה שהוא זה שהעביר את הוראת ה'רב' לרצוח את ניסים שטרית. לטענת המשטרה, מספר חשודים הפלילו אותו במעורבות ברצח שטרית ואף ברצח נהג המונית אדרי.

גם שמו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, החשוד במעורבות ברצח, הותר רק היום לפרסום באופן רשמי.

ל'כיכר השבת' נודע כי המשטרה צפויה להגיש הצהרת תובע כנגד אחד החשודים ברצח הנער ניסים שטרית בשנת 1986 ששמו עדיין אסור בפרסום.

מדובר, כזכור, בתיקים שהסעירו את המדינה בשנות ה-80 וה-90. הראשון הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרו החשודים, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, גם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר