ההפיכה במיאנמר

החונטה הצבאית תכלא את מנהיגת מינאמר ל-4 שנים

כשנה לאחר ההפיכה הדרמטית במיאנמר, הצבא, שתפס את השלטון בכח, גזר על מנהיגת המדינה המודחת 4 שנות מאסר בגלל 'ייבוא לא חוקי של מכשירי קשר' המערב מגנה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: טוויטר)

מיאנמר: און סונג סו צ'י, מנהיגת מיאנמר שהודחה בידי הצבא במדינה לפני כשנה, גזר עליה ארבע שנות מאסר בפועל, אחרי משפט ראווה שניהל.

במהלך המשפט, הציגו אנשי החונטה הצבאית טענות שבכל מדינה לא יביאו לעונשי מאסר בפועל, מה שמכעיס מאוד את המערב, שגם כך יוצא נגד המשטר החדש ששם קץ לדמוקרטיה במיאנמר.

חוץ מהמנהיגה עצמה, גם על נשיא המדינה המודח הוטל עונש מאסר דומה. "אנחנו מקווים לטוב אבל גם מכירים בגוע ביותר" אמר פעיל להחזרת הדמוקרטיה במיאנמר.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי "התעלמות המתמשכת של המשטר משלטון החוק, והשימוש הנרחב שלו באלימות נגד העם הבורמזי מדגישים את הדחיפות של החזרת דרכה של בורמה לדמוקרטיה".

כזכור, במהלך הדיונים הוצא צו איסור פרסום גורף על כל דברי ההגנה של המנהיגה, שהודחה לפני כחצי שנה בידי הצבא והרמטכ"ל - שתפס בכח את תפקידה.

התביעה האשימה את הנשיאה בהפרת כללי הקורונה בזמן הבחירות לפני כשנה, יבוא והחזקת מכשירי קשר לא חוקיים והפרת חוק הסוד.

התקשורת במדינה שכיום נשלטת בידי הצבא, לא דיווחה לאזרחים על הדיון עצמו שהתקיים, וצו איסור הפרסום נועד כנראה בכדי למנוע מהעולם לדעת מה יש למנהיגה המודחת לומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר