לקראת המחאה

עו"ד שתובע את גור: "לא מבקש לשנות את החינוך הטהור"

בשעה 19:00 יתכנסו אלפי חסידי גור בבני ברק במחאה נגד התביעה שהגיש עו"ד אלבוים בשם מרשו על "לשון הרע בכוונה לפגוע"; לקראת ההפגנה, הוא מבהיר את מטרותיו בעתירה שהגיש (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור (צילום: דוד ארזני)

אלפי חסידי גור יתכנסו הערב (ראשון) ברחוב חזון איש בבני ברק במחאה על התביעה הפלילית שהגיש עו"ד שלמה אלבוים, המתגורר בסמוך, נגד בנו של האדמו"ר מגור ושורת רבנים ובכירים בחסידות. קודם לכן, בשעה 12:00 בבוקר, יתייצבו הנתבעים בפני בית משפט השלום בתל אביב לדיון בתביעה שהוגשה.

ביום שישי, כפי שדווח ב"כיכר השבת", התייחס לראשונה עיתון 'המודיע', ביטאון החסידות, לתביעה תחת הכותרת: "תדהמה וזעזוע נוכח תביעות רבנים בבית משפט במטרה שהשופטים יתערבו ויכריעו בחינוך הטהור". בכך, כאמור, זו הפעם הראשונה שהעיתון מתייחס באופן פומבי וישיר לסערה המתרחשת בחסידות גור בשנתיים האחרונות, מאז הקמת קהילתו של הגר"ש אלתר.

בתגובה לידיעה ב'המודיע', הגיש עו"ד אלבוים לביהמ"ש "הצהרת כוונות בהתייחס לכותרת ראשית בעיתון סוף שבוע בהמודיע ועדכון על הפגנת המונים הנעמד בכ-15,000 איש היום, תחת ביתו של ב"כ הקובל".

עו"ד אלבוים מצטט את הכתבה שפורסמה, בה נכתב בין היתר כי "מעולם לא העיז אדם לפנות לבית משפט כדי שהשופטים יכפו את דעתם על החינוך הטהור שבבתי ישראל הנאמנים", וכותב כי "בכותרת ובכתבה, מבקשים חסידות גור לייחס לב"כ הקובל דברים שלא אמר, ולא חשב לאומרם, והוא מכחיש את הדברים במסגרת בקשה זו", הוא מציין כי "אינו מבקש לשנות מאומה מהחינוך הטהור עליהם חונכו חסידי גור", ומציין את עצמו ואת מרשו כחלק מאותם שחונכו כך.

הוא מציין כי הם כן מבקשים "לשנות את ההסתה הפראית, השיסוי של אב בבנו, בן באביו ואח באחיו". עוד הוא כותב כי "כב' השופטת אמרה את דבריה, כי מדובר על התנהלות של חילול ה', ועל שנאת חנם נחרבה בית המקדש. אכן, רק את הדבר הזה מבקש הקובל וב"כ לעצור ולהפסיק".

הוא מוסיף וכותב כי "הוצאת הדברים מהקשרם, והניסיון להכפיש את ב"כ הקובל בפרהסיא כי הוא מבקש לשנות את החינוך הטהור, הינם דוגמא קלאסית ואופיינית להסתה הפרועה מבית מדרשם של אנשי "הועדה העליונה" של חסידות גור, שאינם חדלים להוציא דברים מהקשרם, להסית השכם והערב, ולהכפיש בכל צורה אפשרית את אנשי הקהילה בראשות הרב שאול אלתר על לא עוול בכפם, באמצעות קווי טלפון, מצגות, חוברות, נאומים והרצאות".

עו"ד אלבוים כותב כי ההפגנה היום נועדה לסתום את פיו ולהלך עליו אימים והוא מתפלל שלא ייכנע, "והשלום והשלוה ישכנו בין החצרות, והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם". לסיום הוא מבקש מביהמ"ש איש כי אכן "לא ביקש מעולם התערבות בחינוך הטהור של חסידות גור".

בתוך כך, לקראת העצרת, פורסמו בחסידות גור "הודעות נחוצות", בהן נכתב כי בנו של האדמו"ר וכן רבנים וראשי ישיבות לצד מעתיקי השמועה יופיעו על ספסל הנאשמים "לדיון בבית המשפט על תביעה פלילית בעקבות הסברת מהות הפרשיה", ובשל כך תערך עצרת מחאה ותפילה ברחובה של עיר.

ההנחיות: העצרת מיועדת לגברים בלבד; מום הכינוס הוא בבני ברק על פני רחוב חזון איש - מרבי עקיבא ועד נחמיה; פתיחת העצרת בשעה 19:00 בדיוק; זמן משוער כחצי שעה; "כפי שהורגלנו עד עתה נדגיש שוב כי 'הקול קול יעקב' ואין כוחנו אלא בפינו. אין להיגרר אחר הפרובוקציות שיוצרים אנשי הקבוצה כדי לגרור את אנ"ש, ומובן הדבר שאין לפעול בכל דרך של אלימות. נמשיך בדרכנו ונבליג מול ההצקות וההסתה מצד חברי הקבוצה".

הציר החסום

מהמשטרה נמסר כי היא נערכת לאבטחה ולשמירת הסדר הציבורי בעצרת ותבצע שינויים בהסדרי בתנועה כלדהלן:

רחוב חזון איש מצומת רבי עקיבא ועד צומת נחמיה יחסם לתנועת כלי רכב החל מהשעה 18:00 ועד לשעה 21:00.

להלן נקודות הכינוס של רכבי ההגעה: חזון איש פינת רבי עקיבא; חזון איש בית עלמין; חזון איש עזרא; חזון איש מגדל המים; נחמיה לכל אורכו; עזרא לכל אורכו; ברחובות הסמוכים יהיו חסימות קשיחות להכוונת התנועה.

ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות ולהישמע להוראות השוטרים במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר