האמא - גויה מאוקראינה

סערה אדירה! העילוי הישיבתי החל שידוכים - והתגלה כ'גוי'

בחור שקדן ושטייגעניסט באחת הישיבות המוכרות - החל לשמוע שידוכים, אלא שאז חשפה בפניו אמו כי היא גויה גמורה מאוקראינה; עולמו חרב עליו באחת ובימים אלה הוא החל הליך גיור (עולם הישיבות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה; למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: שאטרסטוק)

פרסום ראשון: סערה גדולה פרצה באחת הישיבות המוכרות לאחר שאחד מבחירי התלמידים בישיבה - התגלה כגוי שנולד לאם גויה, כך נודע ל'כיכר השבת'.

הסיפור הדרמטי, שמכה גלים, התגלה כאשר הבחור החל לשמוע שידוכים - או אז התברר כי הבחור השקדן והשטייגעניסט - הוא בכלל גוי גמור.

מדובר בבחור ישיבה, אחד המתמידים של הישיבה ומפארי גידוליה, שהוריו עלו מאוקראינה לפני מספר שנים. בחודש שעבר, כשהוחלט כי יחל לשמוע שידוכים ולצאת להיפגש כדי למצוא את האישה איתה יקים את ביתו על אדני התורה והיראה, הוטלה הפצצה על ראשו.

בשיחה שערכה אתו אימו, היא חשפה בפניו כי אמנם אביו הוא יהודי כשר - אך היא עצמה גויה, מאוקראינה, שלא עברה כל גיור.

המידע - טלטל את עולמו של הבחור, שהרגיש כי כל מה שבנה בעמל וביזע רב, במשך שנים - נחרב ברגע אחד.

בעודו שבור ורצוץ, מיהר הבחור לאחד הר"מים בישיבה, ושיתף אותו בסוד שנחשף בפניו זה מכבר, על-ידי אימו.

ל'כיכר השבת' נודע כי אחד מרבני הישיבה פנה בבהילות אל הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, בכדי לנסות ולמצוא פתרון הלכתי מהיר ויעיל עבור הבחור ולהביא להרגעת הרוחות הסוערות בהיכלה של הישיבה.

לאחר בחינת הסיפור וצלילה לעומקה של הלכה, הכריע הראשון לציון כי הבחור חייב כמובן לעבור גיור על-פי ההלכה. בכדי לסייע בעדו, פנה הרב לבכירים במער הגיור - כדי שאלו יזרזו ככל יכולתם את הליך הגיור של העילוי הישיבתי.

"צריך לנהוג במקרה הזה כבית הלל, ואהבת את הגר", הסביר הרב הראשי בשיחה עם בכירי מערך הגיור, את פשר הבהילות לזרז את גיורו של הבחור החרדי, שאין לו בעולמו אלא ד' אמות של הלכה ותורה.

בימים האחרונים החל הבחור לעבור את תהליך הגיור, כדת וכהלכה, כשמיד לאחריו ישוב אל הגמרא והסטנדר, ויחזור לפגישות השידוכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר