רצף מבוכות לקואליציה

ח"כ פינטו הגיעה להצביע כשבוע אחרי לידה

חברת הכנסת פינטו שילדה לפני 6 ימים, הגיעה היום להצביע בכנסת, בעקבות סירובו של ח"כ קארה להצביע עם הקואליציה • במליאה החלו חילופי מהלומות בין החכ"ים • צפו (חדשות)

פינטו היום במליאה (צילום: דוברות הכנסת)

ח"כ שירלי פינטו מימינה הגיעה בשעה האחרונה (רביעי) להצביע - שישה ימים לאחר שילדה, מכיוון שלקואליציה אין רוב, בשל סירובו של ח"כ אביר קארה מ'ימינה' להצביע עם הקואליציה.

"6 ימים לאחר הלידה", אמרה ח"כ פינטו, והנה הוקפצתי על ידי הקואליציה להצבעות כי אין רוב. בכל מקרה אחר, הייתי מבינה את שיקולי האופוזיציה שלא לאשר קיזוז, אבל הפעם נכנסנו אל עולם מקביל ומטורף בו זה הגיוני להקפיץ אישה שהרגע ילדה".

"מה שמצחיק", הוסיפה פינטו, "עד כדי עצוב בכל הנושא הזה, אלו חברי הכנסת שחשבו באמת ובתמים שהסיטואציה הזאת אינה מוסרית, אבל מתחו את הקו ב'החלטה סיעתית'".

ביקורת חריפה נמתחה מטעם הקואליציה, כנגד חברי האופוזיציה שסירבו לתת קיזוז לח"כ שירלי פינטו. אך באופוזיציה הגיבו, כי מדובר במחדל של הממשלה, לאחר שחבר הכנסת אביר קארה מחרים את ההצבעות בגלל התו הירוק החדש והפגיעה של הממשלה בעסקים.

חברת הכנסת שרן השכל, ממפלגתו של סער עלתה לנאום וזעמה: "אף פעם לא היה שלא קיזזו אישה אחרי לידה, לא קרה דבר כזה", ח"כ ינון אזולאי מש"ס, השיב לה: "את אבא שלי חולה הביאו, תתביישי לך".

דבריו של אזולאי (ערוץ כנסת)

חברת הכנסת אורלי לוי הגיבה מעל הדוכן ואמרה, "איילת שקד - חברתה הטובה למפלגתה של פינטו, או מתן כהנא מוזמנים לחזור לכנסת לשלושה חודשים ולאפשר לחברתם לנוח בבית לאחר הלידה. כנראה לשקד לא יאה להגיע לכנסת. אני מזועזעת מהמשחק הפוליטי מהמניפולציה שאתם עושים. שכחתם שהבאתם את יהודה גליק כשישב שבעה על אשתו והיה צריך להשאיר ילדים קטנים בבית".

דבריה של אורלי לוי (ערוץ כנסת)

לוי, המשיכה ותקפה, "מי שאשם הוא חברם - אביר קארה, במידה והוא לא היה מחרים את ההצבעות עם הקואליציה היה היום רוב גם בלעדיה. להביא יולדת שישה ימים אחרי לידה למליאה זו חרפה".

ח"כ שירלי פינטו ביקשה להגיב במליאה על הסערה סביב הבאתה להציע במליאה שישה ימים לאחר לידה: "לאור ההתנהלות המבישה של האופוזיציה הוקפצתי על הקואליציה. הסיפור הזה נוגע לעל אם יולדת ועובדת במדינת ישראל שנקלה בהתעמרות מצד מקום עבודתה. הרבה מחברי האופוזיציה האמינו העידו שזה מעשה לא מוסרי אך מתחו את הקו בהחלטה סיעתית. לצערי הלכתם שולל אחרי רוח המפקד, שדרשה מכם לאמת התנהגות אנטי אנושית, חסקת מוסר וחסרת כל קלאס בסיסי."

פינטו נכנסת למליאה ומגיבה (ערוץ כנסת)

סגר יו"ר הכנסת ח"כ אחמד טיבי שניהל את הדיון הגיב: "בשבוע שעבר הרשימה המשותפת קיזזה את ח"כ פינטו. היום נוצר מצב חדש שאחד מחברי הקואליציה, ח"כ אביר קארה שלא נמצא פה, כועס ולכן הקואליציה נאלצה להביא ח"כ פינטו. אני מצר על הכעס של ח"כ קארה ומצר עוד יותר על הצורך להביא אישה אחרי אחרי לידה".

המהומה במשכן לא הסתיימה עם הגעת פינטו וחזרת אביר קארה להצביע עם הקואליציה, וזאת בגלל חבר הכנסת ויו"ר וועדת הפנים וואליד טאהה מ'רע"מ', שהחליט לצאת מהמליאה, בשל הכעס כנגד אילת שקד ולא להצביע עם הקואליציה.

לאחר שיצא כתב: "איילת שקד מפיצה שקרים על גובה התשלום שיעלה למי שירצה להתחבר לחשמל אחרי שהחוק עובר!? אז לכל אלה שהאמינו לה, העלות היא בדיוק אותה עלות שישלם תושב לרשות מקומית ולוועדת תכנון בבואו להוציא היתר בניה. זה לא יקר וזה לא זול! פשוט מאד יש תעריף שמופעל לגבי כולם ואין שום דבר מיוחד אחר!".

מבוכה נוספת נרשמה, לאחר שיו"ר רע"מ מנסור עבאס, הצביע בטעות עם האופוזיציה וגרם להצעת החוק של ח"כ אורלי לוי אבוקסיס מהאופוזיציה לעבור ברוב של 60 מול 59. היועמ"ש של הכנסת, לא אישר לעבאס להחליף את הצבעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר