צפו בדברים

בנט במסיבת העיתונאים: 'הגל החמישי כאן'

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך מסיבת העיתונאים על מצב הקורונה. בנט: "לפני שלושה שבועות התרעתי שגל חדש בדרך. אמרו שאני היסטרי אבל קנינו זמן שאוזל" (עדכון קורונה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

רה"מ בנט במסיבת העיתונאים אמר, "לפני שלושה שבועות התרעתי שגל חדש בדרך. יום לאחר מכן החלטנו לסגור את הכניסה לישראל לזרים. זו הייתה החלטה אמיצה שקנתה לנו זמן יקר. היו שחשבו שאני היסטרי. אבל אני מודה לחבריי מהממשלה שאפשרו לנו לקנות זמן".

"הזמן שקנינו הולך ואוזל. האומיקרון בארץ, והקצב הולך וגדל. עם קצב הכפלה של כל יומיים-שלושה אנחנו יכולים לומר שהגל החמישי כאן", התריע בנט.

"אני מזהה עייפות מסוימת מהציבור. זה מובן, אבל דווקא מתוך זה אנחנו צריכים לעשות את הדבר הנכון. מטרתנו היא לצלוח את הגל ולעכב ככל הניתן את ההתפשטות - ובזמן הזה לחסן את ילדי ישראל. הכל כדי לאפשר את השארת הכלכלה ובתי הספר פתוחים", אמר ראש הממשלה.

בנט התייחס לנושא חיסוני הילדים שמדשדש, ואמר "הפעם בחיסון הילדים ישראל לא ראשונה בעולם. בארה"ב יש מעל חמישה מיליון ילדים מחוסנים ואין להם תופעות לוואי מסוכנות".

"גם הורה שהתחסן בשלושה חיסונים חייב להגן על ילדיו אל תותירו את הילדים שלכם חשופים ופגיעים לאומיקרון שמגיע. כל שעה שאתם ממתינים עם זה היא שעה מיותרת", אמר בנט.

"לגבי הבוסטר - אפשר להידבק גם עם החיסונים הללו, אבל הבוסטר מגן עליך שגם אם נדבקת - אתה תעבור את הגל בצורה קלה הרבה יותר", הצהיר ראש הממשלה.

"אנחנו נפרסם הנחיות, אבל עד אז תשמרו על שכל ישר: תשמרו על ריחוק חברתי, מסכות - שירדנו מזה בדלתא ועכשיו צריך לשים את זה מחדש, ובעלי עסקים - כל מי שיכול לאפשר לעובדים שלו לעבוד מהבית, תעשו את זה. מעכשיו. גם אנחנו במגזר הציבורי נעבוד ליותר עבודה מהבית כבר מהימים הקרובים", הצהיר בנט.

"ביישובים עם רמה סוציו אקונומית גבוהה אנחנו רואים אחוזים יפים של ילדים מתחסנים, אבל בערים עם אשכול נמוך המספרים קטנים. זה מפריע לי עוד שלושה-ארבעה שבועות, אולי פחות, נראה זינוק בתחלואה שלא ישאיר מקום לספק" אמר בנט והוסיף, "את האומיקרון ננהל במסירות ובמקצועיות, אבל מכם האזרחים נדרשת רמת אחריות גבוהה לא פחות. אם ננהג באחריות - בעה נעבור גם את הגל הזה ללא הגבלות".

במענה לשאלות העיתונאים אמר בנט, "הממשלה פועלת בצורה יוצאת מן הכלל. היא לקחה מדינה מסחרור אינסופי של בחירות ואי העברת תקציב. יש דעות שונות אבל בסופו של דבר אנחנו מתכנסים להחלטות ומתקדמים. מגיפה זה דבר מורכב - מה שהיה נכון בדלתא לא בהכרח נכון באומיקרון".

"אנחנו מקבלים הרבה מאוד החלטות ומבצעים אותן. אנחנו מובילים את העולם בבוסטרים, ומדינות רבות מתקשרות להבין מה אנחנו עושים. יש מורכבויות, זה מסובך, אבל תפקידנו זה לקחת סימני שאלה, לכנס לתוכניות עבודה ולבצע".

לשאלה האם לפיד מנע את התו הסגול בקניונים? ענה בנט: "אני מצפה מכל אחד שיעשה מה שנכון. העבודה עם לפיד מצוינת, ואני צריך לומר מילה טובה לשר הבריאות הורוביץ ולבכירי משרדו. זה סבוך ולא פשוט, אבל אזרחי ישראל זוכים למנהיגות הרבה יותר מהודקת מכל מדינות העולם. לגבי הגבלות - הן תגענה. האומיקרון שונה מהדלתא, כי החיסונים לא בהכרח ימנעו מאדם להידבק. יש גל צונאמי שמתקרב, הוא מגיע וישטוף אותנו - השאלה מה אתה עושה עם ילדיך ומשפחתך והאם אתה נותן להם חליפת סערה".

"יהיה פה גל, הוא לא יהיה קל, אבל בסוף הוא יגמר. השאלה איך הגל שחולף על פנינו יעבור עלינו. כשאתה מעכב את הגעת האומיקרון, אזרחי ישראל יכולים לראות מה קורה בעולם: אירופה ניגשת לסגר ואין 'כריסמס' בעולם. לאזרחי ישראל יכול ליפול האסימון, אבל אם האזרחים לא הולכים ומגינים - לא עשינו כלום", הצהיר בנט.

"אנחנו בשלב נפילת האסימון, עדיין לא הכנסנו הנחיות לתוקף. בימים הקרובים הכל ישתנה. נגיע ל-10,000 מאומתים ויותר", הזהיר ראש הממשלה.

הוא התייחס ל'תפוח האדמה הרותח' התנהלותה של אשתו שטסה לחו"ל למרות בקשתו להימנע מכך ואמר, "ביקורת כלפיי היא בסדר גמור. הציבור והתקשורת רשאים וזכאים להעביר עליי ביקורת בפן האישי. גילת וילדיי פעלו בדיוק לפי ההנחיות. לא דוחה את הביקורת מבחינת מראית העין. אבל מה שהכי חשוב זה שכל אחד יילך ויתחסן".

הוא התייחס להפגנות נגדו ואמר, "הפגנות זה דבר לגיטימי. ברגע שהשיפוץ יסתיים - נעבור לבלפור. אני עובד מאוד קשה, גם בשבתות. גם אתמול במהלך הלילה ביליתי בחפק שתפס את המחבלים שביצעו את הרצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר